|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atatürk İlkeleri 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
AI 221 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. M.FATİH CİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar
Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar
Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar
Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar
Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar
Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar
Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temelde Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Faculty Classroom |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk İnkılâbının Niteliği ve Önemi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
2 |
Türk İnkılâbını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
3 |
Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
4 |
Osmanlı Devletinin Parçalanması |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
5 |
İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal’in Tutumu |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
6 |
Mustafa Kemal’in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
7 |
Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
8 |
Ara Sınavlar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
yazılı sınav
|
|
9 |
Kuvay-ı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
10 |
TBMM’nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
11 |
Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
12 |
Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
13 |
Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz , |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
14 |
Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
15 |
Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
16/17 |
Final |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989
ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980
ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980
Atatürk´ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991
Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
1 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
1 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
1 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 44 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|