|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Reklam |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 474 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DENİZ MÜFTÜOĞLU ZEREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletme içinde reklamın fonksiyonlarını tanımlayabilir. Tutundurma karması içinde reklamın yerini tanımlayabilir. Reklam kampanyaları planlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam yönetimi ve reklam prodüksiyonu konularında uygulamalı olarak deneyim kazanmalarını sağlamaktır.Öğrencilerin gruplar halinde bir reklam ajansı gibi çalışarak, ulusal veya yerel reklam kampanyaları gerçekleştirmeleri, reklamın strateji geliştirme ve prodüksiyon alanlarındaki tüm işleri yaparak öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, reklam ve reklam araçları, bir reklam kampanyasının yürütülmesi sürecine ilişkin konuları kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Reklam Tanımları, Reklamın Tarihçesi, Reklamın Ekonomik ve Toplumsal Boyutları, Reklamın Sınıflandırılması
|
Ders Kitabının (Bölüm 1-2) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Reklamcılık, Reklamla ilgili Kurum ve Kuruluşlar; Ajanslar ve Müşteriler (Reklamverenler)
|
Ders Kitabının (Bölüm3-4-5-11)okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Basılı Reklam Ortamları
|
Ders Kitabının (Bölüm 7-8) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Elektronik (Yayın Yapan) Reklam Ortamları
|
Ders Kitabının (Bölüm 8) okunması
|
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Doğrudan Postalama, Satış Promosyonları,Açıkhava Reklam Araçları
|
Ders Kitabının (Bölüm 8) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Kampanya Kavramı ve Yaratıcılığın Önemi
|
Ders Kitabının (Bölüm 6) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Basılı Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları
|
Ders Kitabının (Bölüm7- 8) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Vize
|
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Elektronik Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları
|
Ders Kitabının (Bölüm 7-8) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Medya Planlaması ve Satın alma
|
Ders Kitabının (Bölüm 9) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi
|
Ders Kitabının (Bölüm 10) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Reklam Etiği ve Reklam Mevzuatı
|
Ders Kitabının (Bölüm 12-13) okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Kampanya Sunumları
|
Sunuma hazırlık |
Sunumlar |
|
14 |
Kampanya Sunumları
|
Sunuma hazırlık |
Sunumlar |
|
15 |
Kampanya Sunumları
|
Sunuma hazırlık |
Sunumlar |
|
16/17 |
Final Haftası
|
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Reklamcılık, Temel Kavramlar, Prof.Dr.Muazzez Babacan, BETA Yayıncılık, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Arens, F.William, 2002, Contemporary Advertising, International Ed.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
2 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
5 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
4 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
3 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
25 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|