Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kalite Yönetimi

Dersin Kodu : MG 464

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARZU UZUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kalite kapsamındaki datayı kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
Kalite alanındaki bir problemi, kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular
Kalite alanındaki uygulamalarda beklenmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toplam kalite yönetimi öğretisinin temel prensiplerini, içeriğini ve yöntemlerini aktarmak

Dersin İçeriği : İşletme süreçlerinin yeniden yapılandırılması, katılımcı yönetim yaklaşımı, kalite yönetim standartları, müşteri odaklılık konularını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 5-S Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
2 İşletme Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
3 İşletme Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması-Benchmarking Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
4 Katılımcı Yönetim Yaklaşımı-Kalite İyileştirme Grupları Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
5 Kalite Yönetim Sistem Standartları Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
6 Toplam Verimli Bakım Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
7 Müşteri Odaklılık Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
8 Vize sınavı Sınava yönelik çalışma Yazılı sınav
9 Sürekli İyileştirme ve diğer ilkeler Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
10 Sorun Çözme Teknikleri Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
11 Sorun Çözme Teknikleri Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
12 İstatistiksel Süreç Kontrol Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
13 İstatistiksel Süreç Kontrol Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
14 Kalite Ekonomisi Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
15 Kalite Ödülleri Ders kitabından ilgili bölümün okunması PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma
16/17 Dönem Sonu Sınavı Sınava yönelik çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Benchmarking for competitive Advantage, R.J. Boxwell, McGraw Hill,USA.
 Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction,B. Bergman, B. Klefsjö, McGraw Hill, London
 Beyond Total Quality Management, G.Bounds, L. Yorks, M. Adams, G. Ranney, McGraw Hill, Singapore
 Quality Circles – A Guide to Participation and Productivity, O.Crocker, C. Charney, J. Chiu, Methuen USA
 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ , Ahmet Kovancı, Sistem Yayıncılık, 2.Baskı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 4
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 3
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 2
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 3
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 2
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 2
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 4
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 4
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 4
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 4
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 4
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 5
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 5
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6