|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kalite Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 464 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARZU UZUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kalite kapsamındaki datayı kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır Kalite alanındaki bir problemi, kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular Kalite alanındaki uygulamalarda beklenmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toplam kalite yönetimi öğretisinin temel prensiplerini, içeriğini ve yöntemlerini aktarmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İşletme süreçlerinin yeniden yapılandırılması, katılımcı yönetim yaklaşımı, kalite yönetim standartları, müşteri odaklılık konularını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
5-S |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
2 |
İşletme Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
3 |
İşletme Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması-Benchmarking |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
4 |
Katılımcı Yönetim Yaklaşımı-Kalite İyileştirme Grupları |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
5 |
Kalite Yönetim Sistem Standartları |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
6 |
Toplam Verimli Bakım |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
7 |
Müşteri Odaklılık |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sürekli İyileştirme ve diğer ilkeler |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
10 |
Sorun Çözme Teknikleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
11 |
Sorun Çözme Teknikleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
12 |
İstatistiksel Süreç Kontrol |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
13 |
İstatistiksel Süreç Kontrol |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
14 |
Kalite Ekonomisi |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
15 |
Kalite Ödülleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Benchmarking for competitive Advantage, R.J. Boxwell, McGraw Hill,USA.
Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction,B. Bergman, B. Klefsjö, McGraw Hill, London
Beyond Total Quality Management, G.Bounds, L. Yorks, M. Adams, G. Ranney, McGraw Hill, Singapore
Quality Circles – A Guide to Participation and Productivity, O.Crocker, C. Charney, J. Chiu, Methuen USA
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ , Ahmet Kovancı, Sistem Yayıncılık, 2.Baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
4 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
2 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
3 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
2 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
2 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
4 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|