Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tüketici Davranışları

Dersin Kodu : MG 360

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SERAP ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri tanımlayabilir.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici satın alma karar süreçlerinde yarattığı etkilerin anlaşılarak etkin pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini kavrar.
Tüketici satın alma karar süreci aşamalarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İşletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicilerin, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerinin ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği : Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tüketici Davranışına Giriş Kitaptan ilgili bölümün (syf13-47) okunması, Türk tüketicilerin özellikleri üzerine araştırma ödevi Konu anlatımı ve tartışma
2 Tüketici Davranış Modelleri ve Tüketici Davranışı Pazarlama Stratejisi İlişkisi Kitaptan ilgili bölümün (syf47-75) okunması,Tüketici Hakları üzerine araştırma Konu anlatımı ve tartışma
3 Öğrenme ve Bellek Kitaptan ilgili bölümün (syf77-99) okunması Konu anlatımı ve tartışma
4 Güdüleme ve İlgilenim Kitaptan ilgili bölümün (syf103-124) okunması Konu anlatımı ve tartışma
5 Duyum ve Algılama Kitaptan ilgili bölümün (syf127-152) okunması Konu anlatımı ve tartışma
6 Tutumlar ve Duygular Kitaptan ilgili bölümün (syf157-184) okunması Konu anlatımı ve tartışma
7 Kişilik ve Benlik Kitaptan ilgili bölümün (syf189-207) okunması Konu anlatımı ve tartışma
8 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test
9 Değerler ve Yaşam Biçimi Kitaptan ilgili bölümün (syf225-242) okunması Konu anlatımı ve tartışma
10 Aile, Grup Dinamiği, Danışma Grupları Kitaptan ilgili bölümün (syf211-223) okunması, Kitaptan ilgili bölümün (syf245-265) okunması Konu anlatımı ve tartışma
11 Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması Kitaptan ilgili bölümün (syf269-291) okunması Konu anlatımı ve tartışma
12 Sosyal Sınıf ve Kültür Kitaptan ilgili bölümün (syf295-325) okunması Konu anlatımı ve tartışma
13 Tüketici Satın Alma Süreci Kitaptan ilgili bölümün(syf329-355) okunması Konu anlatımı ve tartışma
14 Tüketici Satın Alma Süreci Kitaptan ilgili bölümün (syf357-391) okunması. Konu anlatımı ve tartışma
15 Proje sunumları Sunuma hazırlık Sunumlar
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tüketici Davranışları, Yavuz Odabaşı & Gülfidan Barış (2002), MediaCat Akademi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar  Capital, Power, İnfomag, Pazarlama Dünyası, Marketing Türkiye, vb. güncel yayınlar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 0
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 5
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 5
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 4
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 0
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 0
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 5
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 0
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 5
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 5
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 133
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.32
Dersin AKTS Kredisi: 5