|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik II |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Örneklemenin temel özelliklerini ve örnekleme dağılımlarını tanımlar İstatistiksel tahminlerin temel özelliklerini ve kurallarını tanımlar Hipotez testlerinin temel özelliklerini ve kurallarını tanımlar Oluşturulan istatistiksel hipotezleri test eder ve sonuçlarını yorumlar Z, t, Ki-Kare ve F tablolarını kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere örnekleme yöntemlerini ve örnekleme dağılımlarını tanıtarak bir örneklem yardımı ile ana kütle parametreleri hakkında tahmin yapma, hipotez oluşturma ve bu hipotezleri test etme yeteneği kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Örnekleme teorisi ve örnekleme dağılımları, merkezi limit teoremi, istatistiksel tahmin ve güven aralıkları, istatistiksel karar ve hipotez testleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Blok 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örnekleme teorisi ve örnekleme dağılımları |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
2 |
Merkezi limit teoremi |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
3 |
İstatistiksel tahmin teorisine giriş |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
4 |
İstatistiksel tahmin edicilerin özellikleri ve nokta tahminleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
5 |
Ortalama ve ortalamalar arasındaki fark için güven aralığı tahminleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
6 |
Oran için güven aralığı tahminleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
7 |
Varyans için güven aralığı tahminleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
İstatistiksel karar teorisi ve hipotez testlerine giriş
|
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
10 |
İstatistiksel hipotez oluşturma |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
11 |
Ortalamalar için hipotez testleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
12 |
Ortalamalar arasındaki fark için hipotez testleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
13 |
Oran için hipotez testleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
14 |
Varyans için hipotez testleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
15 |
Bağımsızlık Testleri |
İlgili kaynakların okunması |
Sunum ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AKDENİZ, F. (2010), Olasılık ve İstatistik. Nobel Kitabevi
ÜNVER, Ö ve GAMGAM, H. (2008), Uygulamalı Temel İstatistil Yöntemler. Seçkin Kitabevi.
GÜRSAKAL, N. (2008), Betimsel İstatistik. Dora Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ÇİL, B. (2008), İstatistik. Detay Yayıncılık
ERSOY, N ve Erbaş, S. O., (1996), Olasılık ve İstatistiğe Giriş. Gazi Kitabevi.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
0 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
0 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
0 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
5 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
5 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
0 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
0 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
0 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
0 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
0 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
0 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
0 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
2 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
0 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
1 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|