Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Finansman Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 467 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Finansal yenilik kavramını ve ortaya çıkış nedenlerini öğrenir
İhtiyaca göre gereken finansman tekniklerini kullanır
Yeni finansman tekniklerini sıralar
VDMK, risk sermayesi yatırım ortaklığı, factoring, forfaiting ve leasing kavramlarını tanımlar
İşletmelerin finansal ihtiyaçları konusunda yenilikçi çözümler üretir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, finansman ihtiyacının ortaya çıkması, finansal yenilik kavramı ve yeni finansal araçlar hakkında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste finansal yenilik kavramı, yeni finansman teknikleri ve işletmelerin finansal ihtiyaçları karşısında ortaya çıkan farklı çözümler tartışılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecektir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Finansman Gereksiniminin Ortaya Çıkması Ve En Uygun Finansman Olanaklarının Araştırılması |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
2 |
Yeni Finansal Teknikler Ve Finansal Yenilik Kavramı |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
3 |
Finansal Yeniliklerin Nedenleri, Hedefleri Ve Finansal Sektör İşlevlerine Katkıları |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
4 |
Genel Olarak Yeni Finansman Teknikleri |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
5 |
Factoring Ve Forfaiting |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
6 |
Leasing Ve Özel Finans Kurumları |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
7 |
Risk Sermayesi Yatırım Ortaklığı Ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tüketici Finansman Şirketleri |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
10 |
Varlığa Dayalı Menkul Kıymetler (VDMK) |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
11 |
Banka Kredileri Ve Alacak Sigortası |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
12 |
Barter, Türevsel Finansal Araçlar |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
13 |
Yeni Finansman Tekniklerinin Bir Arada/Birlikte Kullanım Olanakları |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
14 |
Yeni Finansman Tekniklerinin Bir Arada/Birlikte Kullanım Olanakları |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
15 |
İşlenen konuların gozden gecirilmesi |
Finansal Teknikler kitabının ilgili bolumlerinin gozden gecirilmesi |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrenciler ile konu ile tartışma ortamı yaratılır. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
3 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
4 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
3 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
3 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|