|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası Pazarlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 463 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DENİZ MÜFTÜOĞLU ZEREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Küresel pazarları ve küresel pazar aktörlerini tanımlayabilir. Küresel pazarlama teorilerini tanımlayabilir. Küresel pazar fırsatlarını analiz edebilir. Küresel pazarlama stratejileri geliştirebilme yeteneği elde eder. Küresel pazarlama programları gerçekleştirmede karşılaşılan sorunları tespit edebilir ve çözüm yollarını araştırabilir.
Uluslararası pazar araştırmasında toplanacak bilgileri ve araştırma türlerini kavrar. İhracata uygun ürün geliştirmeyi ve uluslararası pazarlama stratejilerini değerlendirebilir. İhracatta kullanılan sigorta, gümrük, lojistik ve banka işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Yabancı pazarlarda ürün lansmanı yaparken dikkate alınacak değişkenleri tanımlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, küresel pazarlardaki uygulamaların teorik temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders uluslararası pazarlamanın tanımı ve kapsamı, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, uluslararası pazara giriş stratejileri ile ilgili konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Ticaret Kavramları |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Uluslararasılaşma Süreci ve Küreselleşme |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Ekonomik Çevre |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması, Rapor ve İstatistiklerin incelenmesi |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Kültürel Çevre |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Politik ve Yasal Çevre |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Teknolojik Çevre |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Test |
|
9 |
Ürün Stratejileri |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Fiyatlama Stratejileri |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Lojistik Yönetimi |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Tutundurma Stratejileri |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
İhracat ödeme ve teslim şekilleri |
Ders Kitabından ilgili bölümün okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Proje Sunumları |
Sunuma hazırlık |
Öğrenci gruplarının sunumları |
|
15 |
Proje Sunumları |
Sunuma hazırlık |
Öğrenci gruplarının sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Küresel Pazarlama Yönetimi, Gegez, E. vd. Beta Yayıncılık, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
-
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
2 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
4 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
2 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
4 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
25 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|