Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uluslararası Pazarlama

Dersin Kodu : MG 463

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. DENİZ MÜFTÜOĞLU ZEREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Küresel pazarları ve küresel pazar aktörlerini tanımlayabilir.
Küresel pazarlama teorilerini tanımlayabilir.
Küresel pazar fırsatlarını analiz edebilir.
Küresel pazarlama stratejileri geliştirebilme yeteneği elde eder.
Küresel pazarlama programları gerçekleştirmede karşılaşılan sorunları tespit edebilir ve çözüm yollarını araştırabilir.
Uluslararası pazar araştırmasında toplanacak bilgileri ve araştırma türlerini kavrar.
İhracata uygun ürün geliştirmeyi ve uluslararası pazarlama stratejilerini değerlendirebilir.
İhracatta kullanılan sigorta, gümrük, lojistik ve banka işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yabancı pazarlarda ürün lansmanı yaparken dikkate alınacak değişkenleri tanımlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, küresel pazarlardaki uygulamaların teorik temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir.

Dersin İçeriği : Bu ders uluslararası pazarlamanın tanımı ve kapsamı, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, uluslararası pazara giriş stratejileri ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Ticaret Kavramları Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
2 Uluslararasılaşma Süreci ve Küreselleşme Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
3 Ekonomik Çevre Ders Kitabından ilgili bölümün okunması, Rapor ve İstatistiklerin incelenmesi Konu anlatımı ve tartışma
4 Kültürel Çevre Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
5 Politik ve Yasal Çevre Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
6 Teknolojik Çevre Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
7 Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlık Test
9 Ürün Stratejileri Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
10 Fiyatlama Stratejileri Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
11 Lojistik Yönetimi Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
12 Tutundurma Stratejileri Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
13 İhracat ödeme ve teslim şekilleri Ders Kitabından ilgili bölümün okunması Konu anlatımı ve tartışma
14 Proje Sunumları Sunuma hazırlık Öğrenci gruplarının sunumları
15 Proje Sunumları Sunuma hazırlık Öğrenci gruplarının sunumları
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Küresel Pazarlama Yönetimi, Gegez, E. vd. Beta Yayıncılık, 2008
Diğer Kaynaklar  -


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 0
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 5
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 2
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 4
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 2
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 4
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 5
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 0
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 5
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 5
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6