Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İş İletişimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 405 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÜNAL AY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İş iletişimine ilişkin temel kavramları tanımlar ve açıklar İletişimin örgütsel açıdan önemini belirtir Farklı iletişim türlerin listeler Mesajların planlanmasını gösterir, icra eder Özgeçmiş hazırlar ve iş görüşme süreçlerini uygular Sözel sunuş becerilerini edindiğini gösterir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yazılı, sözlü ve davranışsal bağlamda etkili iletişim sürecine ilişkin becerilerin öğrenciler tarafından gösterilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İş iletişim temel kavramları, İş iletişiminin önemi, Farklı iletişim türleri, Mesaj oluşturma, Rapor hazırlama, Özgeçmiş hazırlama, Sözel sunuş becerileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İşletme ve diğer örgürtlerde etkili iletişimin unsurları |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
2 |
İş iletişimi sürecinin içeriği |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
3 |
Kültürel farklılar ve iletişim |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
4 |
Yazılı mesajların planlanması |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
5 |
Yazılı mesajların oluşturulması |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
6 |
Yazılı mesajların düzeltilmesi yöntemleri |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
7 |
Talep ve rutin mesajlar |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
9 |
Olumsuz mesajlar ve ikna mesajları |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
10 |
Kısa yazılı mesajlar |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
11 |
Uzun mesajların planlanması ve hazırlanması |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
12 |
Özgeçmiş ve iş başvuru mektupları |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
13 |
İş görüşmeleri |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
14 |
Dinleme süreci ve sözel sunuşlar |
İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Anlatım ve PPT |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Genel değerlendirme |
Anlatım ve PPT |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
1 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
1 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
2 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
3 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
3 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
4 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
3 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|