|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Organizasyon Ve Yönetim |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 231 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yönetim kavram ve esaslarını tanımlayabilir
Yönetim biliminin gelişimini ve yönetim teorilerini açıklayabilir
Rasyonel karar verme sürecini açıklayabilir
Yönetimin fonksiyonlarını ve süreçlerini tanımlar ve açıklar
Örgütlerde grupları ve takımları tanımlar
Örgütsel değişimi ve örgütlerde çatışmayı açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İşletme bilimi ile ilgili temel kavramları öğrencilere aktarmak ve organizasyon yönetimi öğrenimi için bir altyapı oluşturmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, sistem teorisi, durumsallık teorisi, çağdaş yönetim teorileri,motivasyon, liderlik ve iletişim, güç ve politika |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte ders yapılacaktır.
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Yönetim Kavramı ve Esasları |
İşletme Yöneticiliği: s.3-32 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
2 |
Yönetim Biliminin Gelişimi ve Örgüt Teorileri |
İşletme Yöneticiliği: s.43-89 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
3 |
İşletmelerde Karar Verme Süreci |
İşletme Yöneticiliği: s.99-146 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
4 |
Örgütsel Planlama: Örgütsel Amaçların Belirlenmesi ve Planların Geliştirilmesi |
İşletme Yöneticiliği: s.154-167 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
5 |
Örgütleme: Tanım ve İlkeler |
İşletme Yöneticiliği: s.175-198 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
6 |
Örgütleme: Organizasyon Yapısı ve Tasarımı |
İşletme Yöneticiliği: s.205-245 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
7 |
Yöneticilik ve İletişim |
İşletme Yöneticiliği: s.521-544 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
8 |
Vize Haftası |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
9 |
Yöneticilik ve Liderlik |
İşletme Yöneticiliği: s.569-593 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
10 |
Yöneticilik ve Motivasyon |
İşletme Yöneticiliği: s.619-639 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
11 |
Örgütlerde Gruplar ve Takımlar |
İşletme Yöneticiliği: s.599-614 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
12 |
Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi |
İşletme Yöneticiliği: s.645-659 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
13 |
Örgütsel Kontrol Süreci ve Örgütsel Etkililik |
İşletme Yöneticiliği: s.109-146 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
14 |
Örgütsel Değişim |
İşletme Yöneticiliği: s.667-686 |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
15 |
Proje sunumları |
Sunumların hazırlanması |
Sunumların yapılması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İşletme Yöneticiliği, Koçel, Tamer, Beta, İstanbul, 2010.
İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Ertürk, Mümin, Beta, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
4 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
2 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
0 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
0 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
4 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|