Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Organizasyon Ve Yönetim

Dersin Kodu : MG 231

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yönetim kavram ve esaslarını tanımlayabilir
Yönetim biliminin gelişimini ve yönetim teorilerini açıklayabilir
Rasyonel karar verme sürecini açıklayabilir
Yönetimin fonksiyonlarını ve süreçlerini tanımlar ve açıklar
Örgütlerde grupları ve takımları tanımlar
Örgütsel değişimi ve örgütlerde çatışmayı açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İşletme bilimi ile ilgili temel kavramları öğrencilere aktarmak ve organizasyon yönetimi öğrenimi için bir altyapı oluşturmaktır.

Dersin İçeriği : Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, sistem teorisi, durumsallık teorisi, çağdaş yönetim teorileri,motivasyon, liderlik ve iletişim, güç ve politika

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte ders yapılacaktır.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş: Yönetim Kavramı ve Esasları İşletme Yöneticiliği: s.3-32 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
2 Yönetim Biliminin Gelişimi ve Örgüt Teorileri İşletme Yöneticiliği: s.43-89 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
3 İşletmelerde Karar Verme Süreci İşletme Yöneticiliği: s.99-146 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
4 Örgütsel Planlama: Örgütsel Amaçların Belirlenmesi ve Planların Geliştirilmesi İşletme Yöneticiliği: s.154-167 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
5 Örgütleme: Tanım ve İlkeler İşletme Yöneticiliği: s.175-198 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
6 Örgütleme: Organizasyon Yapısı ve Tasarımı İşletme Yöneticiliği: s.205-245 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
7 Yöneticilik ve İletişim İşletme Yöneticiliği: s.521-544 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
8 Vize Haftası Sınava hazırlık Test sınavı
9 Yöneticilik ve Liderlik İşletme Yöneticiliği: s.569-593 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
10 Yöneticilik ve Motivasyon İşletme Yöneticiliği: s.619-639 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
11 Örgütlerde Gruplar ve Takımlar İşletme Yöneticiliği: s.599-614 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
12 Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi İşletme Yöneticiliği: s.645-659 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
13 Örgütsel Kontrol Süreci ve Örgütsel Etkililik İşletme Yöneticiliği: s.109-146 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
14 Örgütsel Değişim İşletme Yöneticiliği: s.667-686 Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır.
15 Proje sunumları Sunumların hazırlanması Sunumların yapılması
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Test sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İşletme Yöneticiliği, Koçel, Tamer, Beta, İstanbul, 2010.
 İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Ertürk, Mümin, Beta, 2009.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 0
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 5
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 4
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 2
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 0
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 0
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 5
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 0
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 4
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 5
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 5
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5