Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Meslek Bilgisi Seç D1 (Nitelikli Araştırma Yöntemi

Dersin Kodu : MBS229

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Görüşme tekniğinin ayrıntıları ile bilinmesi - vaka çalışması tekniğinin öğrenilmesi - Gözlem tekniğinin öğrenilmesi
Nitel Araştırmada Kullanılan Başlıca Yöntemler
Gözlem ve deney

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Nitel araştırma modellerinin öğrenilmesi ve hangi alanlarda kullanıldıklarının bilinmesi.

Dersin İçeriği : Nitel araştırma nın yapısı, araştırma dokusu, araştırma evreleri, örnek araştırmalar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Araştırma nedir? Araştırma süreci nasılsır? Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Araştırma Metodolojisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Niceliksel araştırma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Niteliksel araştırma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Nitel araştırmanın temel aşamaları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Araştırma problemi - hipotez Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Nitel araştırmada araştırmacının rolü Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 ARA SINAV vize vize
9 Nitel araştırmada veri toplama yöntemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Gözlem Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Görüşme Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Yazılı döküman Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Vaka incelemesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Nitel araştırmada verilerin çözümlenmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Araştırma örneği Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 FİNAL SINAVI Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırım A., Şimşek H. (2008) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı) Ankara Seçkin Yay
 Yüksel A., Mil B., Bilim Y., (2007) Nitel araştırma: Neden, Nasıl, Niçin?, Ankara Detay yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 0
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 0
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 0
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 3
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3