Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 415 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman CEM YOKSULER YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk eğitim sisteminde Eğitim denetimi yaklaşımlarını tartışabilecektir. Denetimin yaklaşımlarını sıralar. Eğitim denetimindeki sorunları irdeler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1- Türk eğitim sistemi ve okul yönetiminin kapsamını açıklayabilecektir.
1.1 - Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1.2 - Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları ilişkilendirerek açıklar.
1.3 - Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini sorgular. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim yönetimi ve okul yönetimini ilişkilendirerek inceleyebilecektir.
Eğitim yönetiminin görevlerini tartışır.
Okulun yönetsel süreçlerini ilişkilendirerek açıklar.
Okullarda insan kaynağının yönetimini inceler.
Okuldaki yönetim işlerini sıralar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanıtımı |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
2 |
Türk Eğitim Sistemi´nin Tarihsel Gelişimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
3 |
Sistem Kavramı ve Özellikleri |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
4 |
Sistem Kavramı ve Özellikleri |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
5 |
Türk Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve İşleyişi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
6 |
Eğitim Yönetimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
7 |
Okul Yönetimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
8 |
ARA SINAV |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Okul Yöneticiliği ve Eğitim Liderliği |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
10 |
Okul Yöneticiliği ve Eğitim Liderliği |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
11 |
Okul Yönetim Süreçleri |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
12 |
Okullarda İnsan Kaynağının Yönetimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
13 |
Okul Yönetim İşleri |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
14 |
Eğitim Denetimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
15 |
Eğitim Denetimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
0 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|