Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi

Dersin Kodu : MB 415

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman CEM YOKSULER YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk eğitim sisteminde Eğitim denetimi yaklaşımlarını tartışabilecektir.
Denetimin yaklaşımlarını sıralar.
Eğitim denetimindeki sorunları irdeler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 1- Türk eğitim sistemi ve okul yönetiminin kapsamını açıklayabilecektir. 1.1 - Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. 1.2 - Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları ilişkilendirerek açıklar. 1.3 - Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini sorgular.

Dersin İçeriği : Eğitim yönetimi ve okul yönetimini ilişkilendirerek inceleyebilecektir. Eğitim yönetiminin görevlerini tartışır. Okulun yönetsel süreçlerini ilişkilendirerek açıklar. Okullarda insan kaynağının yönetimini inceler. Okuldaki yönetim işlerini sıralar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin Tanıtımı Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
2 Türk Eğitim Sistemi´nin Tarihsel Gelişimi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
3 Sistem Kavramı ve Özellikleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
4 Sistem Kavramı ve Özellikleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
5 Türk Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve İşleyişi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
6 Eğitim Yönetimi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
7 Okul Yönetimi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
8 ARA SINAV Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Yazılı sınav
9 Okul Yöneticiliği ve Eğitim Liderliği Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
10 Okul Yöneticiliği ve Eğitim Liderliği Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
11 Okul Yönetim Süreçleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
12 Okullarda İnsan Kaynağının Yönetimi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
13 Okul Yönetim İşleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
14 Eğitim Denetimi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
15 Eğitim Denetimi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım
16/17 FİNAL SINAVI Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türk, E. (2002). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Nobel Kitabevi.
 Özdemir, S. (2007).Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Nobel Kitabevi.
 Sefer, A. (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınevi.
 Gürsel, M. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Eğitim Akademi Yayınları.
 Başaran, İ. E. (2006). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara: Ekinoks.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 0
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 5
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 1
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 2
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 3
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3