Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı

Dersin Kodu : MB 311

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ZEKERİYA KAZANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenir
Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır
İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar
Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim Materyalleri hazırlamayı, değerlendirmeyi ve kullanmayı öğretmek

Dersin İçeriği : Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, İletişim, Yaratıcılık, Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri, Öğretimsel Poster Tasarlama, 3 Boyutlu Materyal Tasarlama, 10 3 Boyutlu Materyal Değerlendirme, Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri, Örnek Sunumlar Değerlendirme, Uzaktan Eğitim Materyalleri, Web 2.0 Araçları, 15 Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım
2 İletişim Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Drama
3 Yaratıcılık Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım, Drama ve Proje
4 Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 1 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
5 Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 2 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
6 Öğretimsel Poster Tasarlama Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Proje
7 3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 1 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
8 Arasınav Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Test
9 3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 2 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
10 3 Boyutlu Materyal Değerlendirme Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Tartışma
11 Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
12 Örnek Sunumlar Değerlendirme Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Tartışma
13 Uzaktan Eğitim Materyalleri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Tartışma
14 Web 2.0 Araçları Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Tartışma
15 Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Tartışma
16/17 Final Sınavı Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim Teknolojileri Materyal Tasarımı, Doç.Dr. Tuğba YANPAR
 Sunular, Öğr.Gör. Zekeriya KAZANCI
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 2
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 5
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 0
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5