Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 311 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ZEKERİYA KAZANCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenir Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim Materyalleri hazırlamayı, değerlendirmeyi ve kullanmayı öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, İletişim, Yaratıcılık, Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri, Öğretimsel Poster Tasarlama, 3 Boyutlu Materyal Tasarlama, 10 3 Boyutlu Materyal Değerlendirme, Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri, Örnek Sunumlar Değerlendirme, Uzaktan Eğitim Materyalleri, Web 2.0 Araçları, 15 Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım |
|
2 |
İletişim |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Drama |
|
3 |
Yaratıcılık |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım, Drama ve Proje |
|
4 |
Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 1 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
5 |
Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 2 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
6 |
Öğretimsel Poster Tasarlama |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Proje |
|
7 |
3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 1 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
8 |
Arasınav |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Test |
|
9 |
3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 2 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
10 |
3 Boyutlu Materyal Değerlendirme |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Tartışma |
|
11 |
Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
12 |
Örnek Sunumlar Değerlendirme |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Tartışma |
|
13 |
Uzaktan Eğitim Materyalleri |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Web 2.0 Araçları |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
2 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|