Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sınıf Yönetimi

Dersin Kodu : MB 306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sınıfın genel özelliklerini açıklar
Sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini fark eder.
Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar
Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır
Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar
Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder
Sınıf yönetim stratejilerinin benzerlik ve farklıklarını tartışır
Sınıf yönetim stratejilerini ve ilkelerini örnek olaylar üzerinde uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği : Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin genel tanıtımı İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
2 Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
3 Sınıf yönetimini etkileyen faktörler İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
4 Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
5 Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
6 Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
7 Sınıf kurallarını ve prosedürlerini oluşturma İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
8 Ara sınav
9 Sınıfta öğretimin yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
10 Öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonunu arttırma İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
11 Zaman yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
12 Sınıfta etkili iletişim İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
13 Disiplin problemleriyle baş etme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
14 Disiplin problemleriyle baş etme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
15 Aile -öğretmen ilişkileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   H. Kıran (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: AnıYayıncılık.
 Sadık, F. Sınıf yönetimi ders notu, Eğitim Fakültesi Yayını.
  Z. Kaya (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  Çelik, V. (2003), Sınıf Yönetimi (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
 E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company.
 Kauffman, J. M.; Mostert, M. P. ; Trent, S. C. ; Hallahan, D. P. (1998), Managing Classroom Behaviour (2. Edition), USA: Allyn and Bacon Company.
 Başar, H. (1997), Sınıf Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
  Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 2
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 2
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 2
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3