|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 306 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıfın genel özelliklerini açıklar Sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini fark eder. Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder Sınıf yönetim stratejilerinin benzerlik ve farklıklarını tartışır Sınıf yönetim stratejilerini ve ilkelerini örnek olaylar üzerinde uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
2 |
Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
3 |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörler |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
4 |
Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
5 |
Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
6 |
Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
7 |
Sınıf kurallarını ve prosedürlerini oluşturma |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Sınıfta öğretimin yönetimi |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
10 |
Öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonunu arttırma |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
11 |
Zaman yönetimi |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
12 |
Sınıfta etkili iletişim |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
13 |
Disiplin problemleriyle baş etme |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
14 |
Disiplin problemleriyle baş etme |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
15 |
Aile -öğretmen ilişkileri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
H. Kıran (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: AnıYayıncılık.
Sadık, F. Sınıf yönetimi ders notu, Eğitim Fakültesi Yayını.
Z. Kaya (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Çelik, V. (2003), Sınıf Yönetimi (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company.
Kauffman, J. M.; Mostert, M. P. ; Trent, S. C. ; Hallahan, D. P. (1998), Managing Classroom Behaviour (2. Edition), USA: Allyn and Bacon Company.
Başar, H. (1997), Sınıf Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
2 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|