|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rekabetçi, İşbirlikli, Disiplinler arası vb. öğretim yaklaşımlarının etkilerini bilir ve uygular. Beden Eğitimi ve Sporda etkili iletişim ve dinleme becerilerini geliştirir İyi ve etkin bir Öğrenme çevresi oluşturabilir ve öğretimde kullanabilir. Öğrenen, öğreten ve İşbirliği yaklaşımlarını bilir ve ekin bir şekilde uygular, Beden Eğitimi ve Sporun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini bilir ve uygular, Türk Milli Eğitiminin amaçlarını gerçekleştirmede Bed. Eğ. ve sporun önemini açıklar,
Eğitim, Beden Eğitimi ve Sporun temel kavramlarını bilir ve tartışır,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Beden Eğitimi- Spor İkilemi ve Eğitimdeki yeriBeden Eğitimive sporun Temel Eğitim Kavramları.Beden Eğitimive sporun Özel öğretim Yöntem, teknik ve Stratejileri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Özel Öğretim Yöntemleri Ders içeriğinin tartışılması, proje ve ödev alanlarının dağılımı. |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
2 |
Eğitimin Temel Kavramları ve Eğitimi Beden Eğitimi ilişkisi. |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
3 |
Beden Eğitimi- Spor İkilemi ve Eğitimdeki yeri. |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
4 |
Beden Eğitimive sporun Temel Eğitim Kavramları. |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
5 |
Yapılandırmacı yaklaşım |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
6 |
Genel Öğretim Yöntem, Teknik ve Stratejileri. |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
7 |
Beden Eğitimive sporun Özel öğretim Yöntem, teknik ve Stratejileri |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
8 |
Arasınav Hazırlık çalışması |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
9 |
Ara Sınav |
sınav |
sınav |
|
10 |
Öğretim Yöntem, Teknik ve Strateji uygulamaları |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
sınav |
|
11 |
Muska Mosston´ Öğrenme Stilleri Tayfı ve Öğreten Merkezli Uygulama örnekleri.
|
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
12 |
Muska Mosston´ Öğrenme Stilleri Tayfı ve Öğreten-Öğrenen işbirliği Uygulama örnekleri. |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
13 |
Muska Mosston´ Öğrenme Stilleri Tayfı ve Öğenen Merkezli Uygulama örnekleri |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
14 |
Beden Eğitimi Öğretiminde Öğrenme Çevresi |
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
15 |
Beden Eğitiminde İletişim ve Dinleme becerileri
|
Konuya Ders Kaynağından çalışma |
lecture |
|
16/17 |
Bitirme Sınavı |
sınav |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nebioğlu D. ´Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları ve Planlaması Denetimi´ 2006 Nobel Yayınevi ANKARA
Musska Mosston- Sara Ashworth ´Beden Eğitimi Öğretimi´ Düz. Demirhan G. 2009 ANKARA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|