Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri I

Dersin Kodu : MB 305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Rekabetçi, İşbirlikli, Disiplinler arası vb. öğretim yaklaşımlarının etkilerini bilir ve uygular.
Beden Eğitimi ve Sporda etkili iletişim ve dinleme becerilerini geliştirir
İyi ve etkin bir Öğrenme çevresi oluşturabilir ve öğretimde kullanabilir.
Öğrenen, öğreten ve İşbirliği yaklaşımlarını bilir ve ekin bir şekilde uygular,
Beden Eğitimi ve Sporun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini bilir ve uygular,
Türk Milli Eğitiminin amaçlarını gerçekleştirmede Bed. Eğ. ve sporun önemini açıklar,
Eğitim, Beden Eğitimi ve Sporun temel kavramlarını bilir ve tartışır,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği : Beden Eğitimi- Spor İkilemi ve Eğitimdeki yeriBeden Eğitimive sporun Temel Eğitim Kavramları.Beden Eğitimive sporun Özel öğretim Yöntem, teknik ve Stratejileri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Özel Öğretim Yöntemleri Ders içeriğinin tartışılması, proje ve ödev alanlarının dağılımı. Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
2 Eğitimin Temel Kavramları ve Eğitimi Beden Eğitimi ilişkisi. Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
3 Beden Eğitimi- Spor İkilemi ve Eğitimdeki yeri. Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
4 Beden Eğitimive sporun Temel Eğitim Kavramları. Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
5 Yapılandırmacı yaklaşım Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
6 Genel Öğretim Yöntem, Teknik ve Stratejileri. Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
7 Beden Eğitimive sporun Özel öğretim Yöntem, teknik ve Stratejileri Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
8 Arasınav Hazırlık çalışması Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
9 Ara Sınav sınav sınav
10 Öğretim Yöntem, Teknik ve Strateji uygulamaları Konuya Ders Kaynağından çalışma sınav
11 Muska Mosston´ Öğrenme Stilleri Tayfı ve Öğreten Merkezli Uygulama örnekleri. Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
12 Muska Mosston´ Öğrenme Stilleri Tayfı ve Öğreten-Öğrenen işbirliği Uygulama örnekleri. Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
13 Muska Mosston´ Öğrenme Stilleri Tayfı ve Öğenen Merkezli Uygulama örnekleri Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
14 Beden Eğitimi Öğretiminde Öğrenme Çevresi Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
15 Beden Eğitiminde İletişim ve Dinleme becerileri Konuya Ders Kaynağından çalışma lecture
16/17 Bitirme Sınavı sınav sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nebioğlu D. ´Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları ve Planlaması Denetimi´ 2006 Nobel Yayınevi ANKARA
 Musska Mosston- Sara Ashworth ´Beden Eğitimi Öğretimi´ Düz. Demirhan G. 2009 ANKARA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 5
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 5
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6