|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim İlke Ve Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar
Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları tartışır. Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur.
İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini açıklar. Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri sıralar Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklar
Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar. Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklar Öğretimde araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini açıklayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun eğitim durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
2 |
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
3 |
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
4 |
Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
5 |
Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
6 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. |
anlatım yöntemi |
|
7 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. |
anlatım yöntemi |
|
8 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
sınav |
|
9 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
proje ödevi hazırlama |
anlatım yöntemi |
|
10 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
proje ödevi hazırlama |
anlatım yöntemi |
|
11 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
proje ödevi hazırlama |
anlatım yöntemi |
|
12 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
13 |
Öğretimin Planlanması ve Uygulanması |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
14 |
Öğretimin Planlanması ve Uygulanması |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
15 |
Öğretimin Planlanması ve Uygulanması |
ders kitabından yararlanma |
anlatım yöntemi |
|
16/17 |
final sınavı |
sınava hazırlık |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Varış, Fatma (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık
Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Demirel, Özcan (2003). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Küçükahmet, Leyla (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
2 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 103 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|