Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Psikolojisi

Dersin Kodu : MB 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler.Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler. Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar.Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar. Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler. Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar. Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar. Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir. Bilgi İşleme Kuramında yer alan bilişsel süreçleri açıklar. Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişimin farklı alanlarını (fiziksel bilişsel duygusal...), öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrayabilme.

Dersin İçeriği : Eğitim ve psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevi, öğrenme ve gelişim psikolojisindeki temel kavramlar, gelişim alanları, öğrenme teorileri, bu teorilerin öğretme sürecine etkisi, etkili öğrenme faktörleri ve bunların sınıftaki öğrenme sürecine etkisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitim psikolojisinin kapsamı yok , Beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım
2 Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
3 Fiziksel gelişim, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
4 Kişilik gelişimi, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
5 Ahlak gelişimi, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
6 Öğrenme psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
7 Öğrenmeyi etkileyen etmenler ve öğrenme modellerine giriş Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
8 Vize Sınava çalışma Test
9 Klasik koşullanma Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
10 Edimsel koşullanma, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
11 Sosyal öğrenme kuramı, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
12 Gestalt kuramı, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
13 Bilgiyi işleme kuramı, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
14 Yapılandırmacılık Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
15 İnsancıl Kuram Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma,
16/17 Final sınavı Sınava çalışma Test sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ergin, H. ve Yıldız, A. (2010) Gelişim Psikolojisi, Ankara, Nobel Yayın. Yeşilyaprak B. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA. Eğitim psikolojisi ile ilgili internet siteleri ve makaleler Kaya, A. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA Yıldırım, İ. (2008) Eğitim Psikolojisi, Anı yayıncılık. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim ve Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 5
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 5
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4