Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Eğitim Tarihi

Dersin Kodu : BGK311

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yakın veya uzak eğitim tarihinde başarısız olmuş proje ve girişimleri öğrenir ve tekrarlanmaması için fikir geliştirebilir
Yakın veya uzak eğitim tarihinde başarısız olmuş proje ve girişimleri öğrenir ve tekrarlanmaması için fikir geliştirebilir
Cumhuriyet dönemi eğitimde gerçekleştirilen yenilikleri bilir ve benimser
Osmanlı dönemi ve daha önceki Türk devletlerinin eğitime bakış açılarındaki farklılıkları kavrayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlemek, daha sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımak.

Dersin İçeriği : Eski Türklerde eğitim, Selçuklu Türkleri ve Osmanlı İmparatorluğunda çeşitli dönemlerdeki eğitim hamlelerinin incelenmesi. Türkiye Cumhuriyeti´nin kuruluşuyla birlikte eğitimde reform ve yenileşme hareketlerinin incelenmesi. Temel teorisyenler ve akımlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eski Türklerde eğitim konuya hazırlık Sözlü Anlatım
2 Türklerin İslamiyete geçmesi ve sonrasında eğitim konuya hazırlık Sözlü Anlatım
3 Selçuklular ve diğer Türk devletlerinin eğitim yapısı konuya hazırlık Sözlü Anlatım
4 Osmanlı döneminde eğitim konuya hazırlık Sözlü Anlatım
5 Osmanlı döneminde eğitim konuya hazırlık Sözlü Anlatım
6 Osmanlı döneminde eğitim reformları ve yenileşme konuya hazırlık Sözlü Anlatım
7 Cumhuriyet dönemi eğitim inkılapları konuya hazırlık Sözlü Anlatım
8 Halk mektepleri, okuma yazma reformları konuya hazırlık Sözlü Anlatım
9 Ara sınav sunav Test
10 eğitimde güncel tartışmalar ve projeler konuya hazırlık Sözlü Anlatım
11 1950´lerden sonraki eğitim ve yapılanması konuya hazırlık Sözlü Anlatım
12 1970´lerden sonraki eğitim reformları konuya hazırlık Sözlü Anlatım
13 Önemli eğitimcilerimiz konuya hazırlık Sözlü Anlatım
14 Günümüzde eğitim ve Türk Eğitim Sisteminin yapısı konuya hazırlık Sözlü Anlatım
15 aile ve toplumun okula katılımı konuya hazırlık Sözlü Anlatım
16/17 Bitirme sınavı sınav Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yahya Akyüz (2009). Türk Eğitim Tarihi - M.Ö. 1000 M.S. 2009
 Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi (2008). Türk Eğitim Tarihi Sayısı, sayı 12.
 Cavit Binbaşıoğlu,(2009),Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 2
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 2
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 2
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 2
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3