|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
BGK311 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yakın veya uzak eğitim tarihinde başarısız olmuş proje ve girişimleri öğrenir ve tekrarlanmaması için fikir geliştirebilir
Yakın veya uzak eğitim tarihinde başarısız olmuş proje ve girişimleri öğrenir ve tekrarlanmaması için fikir geliştirebilir
Cumhuriyet dönemi eğitimde gerçekleştirilen yenilikleri bilir ve benimser
Osmanlı dönemi ve daha önceki Türk devletlerinin eğitime bakış açılarındaki farklılıkları kavrayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlemek, daha sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eski Türklerde eğitim, Selçuklu Türkleri ve Osmanlı İmparatorluğunda çeşitli dönemlerdeki eğitim hamlelerinin incelenmesi. Türkiye Cumhuriyeti´nin kuruluşuyla birlikte eğitimde reform ve yenileşme hareketlerinin incelenmesi. Temel teorisyenler ve akımlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eski Türklerde eğitim |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
2 |
Türklerin İslamiyete geçmesi ve sonrasında eğitim |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
3 |
Selçuklular ve diğer Türk devletlerinin eğitim yapısı |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
4 |
Osmanlı döneminde eğitim |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
5 |
Osmanlı döneminde eğitim |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
6 |
Osmanlı döneminde eğitim reformları ve yenileşme |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
7 |
Cumhuriyet dönemi eğitim inkılapları |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
8 |
Halk mektepleri, okuma yazma reformları |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
9 |
Ara sınav |
sunav |
Test |
|
10 |
eğitimde güncel tartışmalar ve projeler |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
11 |
1950´lerden sonraki eğitim ve yapılanması |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
12 |
1970´lerden sonraki eğitim reformları |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
13 |
Önemli eğitimcilerimiz |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
14 |
Günümüzde eğitim ve Türk Eğitim Sisteminin yapısı |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
15 |
aile ve toplumun okula katılımı |
konuya hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
16/17 |
Bitirme sınavı |
sınav |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yahya Akyüz (2009). Türk Eğitim Tarihi - M.Ö. 1000 M.S. 2009
Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi (2008). Türk Eğitim Tarihi Sayısı, sayı 12.
Cavit Binbaşıoğlu,(2009),Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
2 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|