Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Etkili İletişim Becerileri

Dersin Kodu : BGK310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL VURAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Grup iletişimi, Ders Yönetimi ve çeşitli yaş grupları ile etkili iletişim yöntemleri konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.
Çatışma Yönetimi, Yüzyüze iletişim, doğru soru sorma becerileri konularında bilgi sahibi olur
Etkili dinleme, Sözlerde ustalık, ikna veikna dil kalıpları konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olur
İletişim süreçleri ve teorileri konusunda bilgi sahibi olur
İletişim ile ilgili kavramları bilir ve kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sosyal bir varlık olan bireyin hem kendisiyle hem de çevresiyle doğru ve anlamlı ilişki kurabilmesi kendi varlığı için çok önemlidir. Bu bağlamda Sporda İletişim becerileri dersi, bireyin ve grupların iletişim ve öğrenme becerilerinin gelişmesine katkı sağlayarak, daha dinamik, daha sosyal ve etkili insan olmasına amaçlayan uygulama ağırlılı bir derstir.

Dersin İçeriği : Bir Sistem olarak iletişim ve İletişim modelleri, Dil, anlam ve yapı, Algı ve dil, İletişim süreçleri ve işleyişi, Güven ve uyum, Etkili dinleme becerileri, Bakış açıları ve esneklik, Sözlerde ustalık becerileri, İkna ve ikna dil kalıpları, Çatışma yönetimi, Benzetmeler, semboller ve hikayeler, Eşleşme ve yönlendirme, Doğru soru sorma becerileri, Sunum teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bir Sistem olarak iletişim ve İletişim modelleri kaynak okuma Anlatma yöntemi
2 Dil, anlam ve yapı, Algı ve dil kaynak okuma Anlatma yöntemi
3 İletişim süreçleri ve işleyişi kaynak okuma Anlatma yöntemi
4 Güven ve uyum kaynak okuma Anlatma yöntemi
5 Etkili dinleme becerileri kaynak okuma Anlatma yöntemi
6 Bakış açıları ve esneklik kaynak okuma Anlatma yöntemi
7 Ara sınav hazırlık kaynak okuma Anlatma yöntemi
8 Arasınav kaynak okuma Test
9 Bakış açıları ve esneklik kaynak okuma Tartışma yöntemi
10 Sözlerde ustalık becerileri kaynak okuma Anlatma yöntemi
11 İkna ve ikna dil kalıpları Anlatma yöntemi
12 Çatışma yönetimi kaynak okuma Anlatma yöntemi
13 Benzetmeler, semboller ve hikayeler kaynak okuma Anlatma yöntemi
14 Eşleşme ve yönlendirme kaynak okuma Anlatma yöntemi
15 Doğru soru sorma becerileri kaynak okuma Tartışma yöntemi
16/17 Bitirme sınavı kaynak okuma Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DANİEL GOLEMAN, Duygusal Zeka, Varlık Yayınevi, 1998
 İLKER BIÇAKÇI, İletişim ve Halkla İlişkiler, Mediacat, 2006
 MERİH ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi,
 NOAM CHOMSKY, Dil ve Zihin, Ayraç Yay. 2001
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 4
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 3
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 2
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 5
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 2
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4