|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Etkili İletişim Becerileri |
|
Dersin Kodu |
: |
BGK310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL VURAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grup iletişimi, Ders Yönetimi ve çeşitli yaş grupları ile etkili iletişim yöntemleri konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olur. Çatışma Yönetimi, Yüzyüze iletişim, doğru soru sorma becerileri konularında bilgi sahibi olur Etkili dinleme, Sözlerde ustalık, ikna veikna dil kalıpları konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olur İletişim süreçleri ve teorileri konusunda bilgi sahibi olur İletişim ile ilgili kavramları bilir ve kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sosyal bir varlık olan bireyin hem kendisiyle hem de çevresiyle doğru ve anlamlı ilişki kurabilmesi kendi varlığı için çok önemlidir. Bu bağlamda Sporda İletişim becerileri dersi, bireyin ve grupların iletişim ve öğrenme becerilerinin gelişmesine katkı sağlayarak, daha dinamik, daha sosyal ve etkili insan olmasına amaçlayan uygulama ağırlılı bir derstir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir Sistem olarak iletişim ve İletişim modelleri, Dil, anlam ve yapı, Algı ve dil, İletişim süreçleri ve işleyişi, Güven ve uyum, Etkili dinleme becerileri, Bakış açıları ve esneklik, Sözlerde ustalık becerileri, İkna ve ikna dil kalıpları, Çatışma yönetimi, Benzetmeler, semboller ve hikayeler, Eşleşme ve yönlendirme, Doğru soru sorma becerileri, Sunum teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir Sistem olarak iletişim ve İletişim modelleri |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
2 |
Dil, anlam ve yapı, Algı ve dil |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
3 |
İletişim süreçleri ve işleyişi |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
4 |
Güven ve uyum |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
5 |
Etkili dinleme becerileri |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
6 |
Bakış açıları ve esneklik |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
7 |
Ara sınav hazırlık |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
8 |
Arasınav |
kaynak okuma |
Test |
|
9 |
Bakış açıları ve esneklik |
kaynak okuma |
Tartışma yöntemi |
|
10 |
Sözlerde ustalık becerileri |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
11 |
İkna ve ikna dil kalıpları |
|
Anlatma yöntemi |
|
12 |
Çatışma yönetimi |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
13 |
Benzetmeler, semboller ve hikayeler |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
14 |
Eşleşme ve yönlendirme |
kaynak okuma |
Anlatma yöntemi |
|
15 |
Doğru soru sorma becerileri |
kaynak okuma |
Tartışma yöntemi |
|
16/17 |
Bitirme sınavı |
kaynak okuma |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DANİEL GOLEMAN, Duygusal Zeka, Varlık Yayınevi, 1998
İLKER BIÇAKÇI, İletişim ve Halkla İlişkiler, Mediacat, 2006
MERİH ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi,
NOAM CHOMSKY, Dil ve Zihin, Ayraç Yay. 2001
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
2 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
5 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|