Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fiziksel Uygunluk

Dersin Kodu : BEO303

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : fiziksel uygunluk kavramını açıklar
sağlık kavramı ile fiziksel uygunluk kavramı ilişkisini bilir
nabız almayı bilir
tansiyon ölçmeyi bilir
fiziksel uygunluk testlerini bilir ve açıklar
test yöntemleri, materyalleri ve uygulamasını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : FİZİKSEL UYGUNLUK, GELİŞTİRİLMESİ VE KORUNMASI İLE İLGİLİ BAZI BİLGİLERİN VE TEMEL ANTRENMAN METOTLARININ ÖĞRETİLMESİ

Dersin İçeriği : Fiziksel uygunluk kavramı, fiziksel uygunluk nasıl geliştirilir, fiziksel uygunluk nasıl korunur, sağlık kavramıyla fiziksel uygunluk kavramı ilişkisi, tansiyon ve nabız ölçümü, fziksel uygunluk testleri, örnek fiziksel uygunluk çalışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik, saha, spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 FİZİKSEL UYGUNLUK KAVRAMI VE TARİHÇESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 SAĞLIK KAVRAMI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 NABIZ, TANSİYON ÖLÇÜMÜ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 FAHOA ANKETİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 SİGARA VE HAREKETSİZ YAŞAMIN ZARARLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 KOLESTEROL, KAN DEĞERLERİ, DİYABET Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 BAZAL METABOLİZMA HESAPLAMASI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 VİZE vize vize
9 ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEST KAVRAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 TEST ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 AEROBİK TESTLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 ANAEROBİK TESTLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 İLKÖĞRETİMDE UYGULANABİLECEK BASİT İŞLEVSEL TEST ÖRNEKLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 ÖRNEK ÇALIŞMALAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 ÖRNEK ÇALIŞMALAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 FİNAL final final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  FİZİKSEL UYGUNLUK, ERDAL ZORBA
 FİZİKSEL UYGUNLUK, KAMİL ÖZER
 ANTROPOMETRİ SPORDA MORFOLOJİK PLANLAMA, KAMİL ÖZER
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 3
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 2
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 2
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 0
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5