Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fiziksel Uygunluk |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
fiziksel uygunluk kavramını açıklar sağlık kavramı ile fiziksel uygunluk kavramı ilişkisini bilir nabız almayı bilir tansiyon ölçmeyi bilir fiziksel uygunluk testlerini bilir ve açıklar test yöntemleri, materyalleri ve uygulamasını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
FİZİKSEL UYGUNLUK, GELİŞTİRİLMESİ VE KORUNMASI İLE İLGİLİ BAZI BİLGİLERİN VE TEMEL ANTRENMAN METOTLARININ ÖĞRETİLMESİ |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fiziksel uygunluk kavramı, fiziksel uygunluk nasıl geliştirilir, fiziksel uygunluk nasıl korunur, sağlık kavramıyla fiziksel uygunluk kavramı ilişkisi, tansiyon ve nabız ölçümü, fziksel uygunluk testleri, örnek fiziksel uygunluk çalışmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, saha, spor salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
FİZİKSEL UYGUNLUK KAVRAMI VE TARİHÇESİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
2 |
SAĞLIK KAVRAMI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
3 |
NABIZ, TANSİYON ÖLÇÜMÜ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
4 |
FAHOA ANKETİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
5 |
SİGARA VE HAREKETSİZ YAŞAMIN ZARARLARI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
6 |
KOLESTEROL, KAN DEĞERLERİ, DİYABET |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
7 |
BAZAL METABOLİZMA HESAPLAMASI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
8 |
VİZE |
vize |
vize |
|
9 |
ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEST KAVRAMLARI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
10 |
TEST ORTAMININ ÖZELLİKLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
11 |
AEROBİK TESTLER |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
12 |
ANAEROBİK TESTLER |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
13 |
İLKÖĞRETİMDE UYGULANABİLECEK BASİT İŞLEVSEL TEST ÖRNEKLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
14 |
ÖRNEK ÇALIŞMALAR |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
15 |
ÖRNEK ÇALIŞMALAR |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
16/17 |
FİNAL |
final |
final |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
0 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|