|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikomotor Gelişim |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Psiko-motor gelişim ile kavramları açıklar Psikomotor davranışlardaki değişikleri açıklar Bireyler arasındaki benzerlikler, farklılıklar ve genel ilkeleri açıklar Psikomotor gelişimi etkileyen faktörleri açıklar Motor uygunluk, Fiziksel uygunluk unsurlarını açıklar Algısal motor yetenekleri açıklar Benlik kavramı ve gelişimini açıklar Temel ilkel ve refleks hareket dönemlerini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişikleri ve bireyler arasındaki benzerlikleri açıklayabilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsanın Gelişimi; duygusal, sosyal, bilişsel ve psiko-motor gelişim ile ilgili kavramlar
Gelişim sürecinde yaşa bağlı değişikliklerin incelenmesi
Psikomotor davranışlarda yaşa bağlı değişiklerin incelenmesi.
Bireyler arasındaki benzerlikler, farklılıklar ve genel ilkeler
Psikomotor gelişimi etkileyen faktörler
Temel hareket çeşitleri ve safhalar
Refleks ve ilkel hareketler
Lokomotor, manipülatif, denge hareketleri
Temel hareketler dönemi
Motor -Fiziksel uygunluk unsurları ve sporla ilgili hareketler dönemi
Algısal motor yetenekler
Benlik kavramı ve gelişimi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsanın Gelişimi; Duyuşsal, sosyal ve fiziksel gelişim kavramları |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
2 |
Gelişim sürecinde yaşa bağlı değişiklikler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
3 |
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişiklerin incelenmesi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
4 |
Bireyler arasındaki benzerlikler, farklılıklar ve genel ilkeler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
5 |
Psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
6 |
Temel hareket safhaları ve çeşitleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
7 |
Çocuklarda Fiziksel gelişim dönemleri, |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Çocuklarda psikomotor gelişim dönemleri, |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
10 |
Bireylerdeki psikomotor gelişim ile motor gelşim ve fiziksel gelişim arasındaki bütünsellikleri ve farklılıklar |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
11 |
Motor uygunluk |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
12 |
Fiziksel uygunluk, |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
13 |
Algısal motor yetenekler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
14 |
Benlik kavramı ilişkisi, |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
15 |
Çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi. |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
|
|
16/17 |
Final |
Final |
yazılı/ sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Gelişim ve Öğrenme. Hasırcı S., Sevimli D. Durusoy E.A.
2-Çocuklarda Psikomotor Gelişim. D.S.Özer; Kazancı Kitap Ticaret
3- İnsan ve Davranışı D.Cüceloğlu. Remzi Kitabevi
4- Developmental Physical Educational for Today’s Children D.Gallahue ,C. Brown & Bencmark Publishers Dubuque.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
5 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|