|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hentbol |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO205 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MEHMET BİLBEK Öğr.Gör. KAMİL DİKİCİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hentbol oyunun tanımı, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur Hentbol oyun kuralları, temel ve bireysel teknik becerileri uygulayıp anlatabilir Bölgelere göre kale atışlarını uygulayıp anlatabilme,toplu ve topsuz aldatma çeşitlerini uygulayabilir Bireysel savunma ve Savunmada grup taktiğini ve Savunma çeşitlerini uygulayıp anlatabilir Kaleci; temel duruş, yer tutma, top kesme ve yakalama, topu oyuna sokma, değişik atışlara ve pozisyonlara karşı savunmayı öğrenir Kaleci ile savunma işbirliğinin önemini kavrayıp anlatabilir Hücumda grup taktiği, çapraz geçişler, pozisyon değiştirme, perdeleme tekniklerini uygular Hızlı hücum, çoklukta ve azlıkta hücum ve savunma, diril örneklerini uygulayabilme ve anlatabilme becerilerini kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hentbol oyununun kuralları ile öğrenilmesi ve bireysel teknik ve becerilerinin kazanılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hentbol Oyun Kuralları ve Teknik-Taktik Beceriler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Spor Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hentbol oyunun tanımı, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi, |
konu hakkında araştırma |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
2 |
Hentbol oyun kuralları. |
konu hakkında araştırma |
Sunuş yoluyla öğretim |
|
3 |
Teknik; temel duruş, top tutma ve atma çalışması uygulamaları. |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
4 |
Top sürme, Topa yatkınlık çalışmaları ve alıştırmaları |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
5 |
Pas çeşitleri |
konu hakkında araştırma |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
6 |
Pas çeşitleri |
konu hakkında araştırma |
Gösteri yoluyla öğretim |
|
7 |
Bölgelere göre kale atışları |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
8 |
ARA SINAV |
konu hakkında araştırma |
Teori-Uygulama |
|
9 |
Toplu ve topsuz aldatma çeşitleri. |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
10 |
Bireysel savunma ve Savunmada grup taktiği |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
11 |
Savunma çeşitleri ve teknik-taktik davranışlar |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
12 |
Kaleci; temel duruş, yer tutma, aldatma hareketleri, top kesme ve yakalama, topu oyuna sokma, kaleci ile savunma işbirliği |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
13 |
Hücumda grup taktiği, çapraz geçişler, pozisyon değiştirme, perdeleme |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
14 |
Hızlı hücum, çoklukta ve azlıkta hücum ve savunma, diril örnekleri |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
15 |
Genel Tekrar |
konu hakkında araştırma |
Alıştırma yoluyla öğretim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
final sınavı |
Teori-Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Y.SEVİM; Hentbol teknik-taktik, 2002 Ankara, Nobel yayıncılık.
-M.A.ÇELİKSOY; Hentbolde Teori ve Uygulama, 1996 Eskişehir, Anadolu Üniversitesi yayınları.
-M.A.ÇELİKSOY; Küçük Yaş Gruplarında Hentbol Öğretim Yöntemleri ve Uygulamaları, 2000 Eskişehir, Anadolu Üniversitesi yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
4 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
3 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|