Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hentbol

Dersin Kodu : BEO205

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MEHMET BİLBEK
Öğr.Gör. KAMİL DİKİCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hentbol oyunun tanımı, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Hentbol oyun kuralları, temel ve bireysel teknik becerileri uygulayıp anlatabilir
Bölgelere göre kale atışlarını uygulayıp anlatabilme,toplu ve topsuz aldatma çeşitlerini uygulayabilir
Bireysel savunma ve Savunmada grup taktiğini ve Savunma çeşitlerini uygulayıp anlatabilir
Kaleci; temel duruş, yer tutma, top kesme ve yakalama, topu oyuna sokma, değişik atışlara ve pozisyonlara karşı savunmayı öğrenir
Kaleci ile savunma işbirliğinin önemini kavrayıp anlatabilir
Hücumda grup taktiği, çapraz geçişler, pozisyon değiştirme, perdeleme tekniklerini uygular
Hızlı hücum, çoklukta ve azlıkta hücum ve savunma, diril örneklerini uygulayabilme ve anlatabilme becerilerini kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hentbol oyununun kuralları ile öğrenilmesi ve bireysel teknik ve becerilerinin kazanılması

Dersin İçeriği : Hentbol Oyun Kuralları ve Teknik-Taktik Beceriler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Spor Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hentbol oyunun tanımı, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi, konu hakkında araştırma Sunuş yoluyla öğretim
2 Hentbol oyun kuralları. konu hakkında araştırma Sunuş yoluyla öğretim
3 Teknik; temel duruş, top tutma ve atma çalışması uygulamaları. konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
4 Top sürme, Topa yatkınlık çalışmaları ve alıştırmaları konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
5 Pas çeşitleri konu hakkında araştırma Gösteri yoluyla öğretim
6 Pas çeşitleri konu hakkında araştırma Gösteri yoluyla öğretim
7 Bölgelere göre kale atışları konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
8 ARA SINAV konu hakkında araştırma Teori-Uygulama
9 Toplu ve topsuz aldatma çeşitleri. konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
10 Bireysel savunma ve Savunmada grup taktiği konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
11 Savunma çeşitleri ve teknik-taktik davranışlar konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
12 Kaleci; temel duruş, yer tutma, aldatma hareketleri, top kesme ve yakalama, topu oyuna sokma, kaleci ile savunma işbirliği konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
13 Hücumda grup taktiği, çapraz geçişler, pozisyon değiştirme, perdeleme konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
14 Hızlı hücum, çoklukta ve azlıkta hücum ve savunma, diril örnekleri konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
15 Genel Tekrar konu hakkında araştırma Alıştırma yoluyla öğretim
16/17 Final Sınavı final sınavı Teori-Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Y.SEVİM; Hentbol teknik-taktik, 2002 Ankara, Nobel yayıncılık. -M.A.ÇELİKSOY; Hentbolde Teori ve Uygulama, 1996 Eskişehir, Anadolu Üniversitesi yayınları. -M.A.ÇELİKSOY; Küçük Yaş Gruplarında Hentbol Öğretim Yöntemleri ve Uygulamaları, 2000 Eskişehir, Anadolu Üniversitesi yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 6 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 5
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 4
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 3 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5