Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Futbol

Dersin Kodu : BEO204

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MUHAMMET AKGÜL
Öğr.Gör. ALİ İHSAN AVLUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Futbol ile ilgili temel kavramları bilir
Futbol oyun kurallarını kavrar
Futbol temel tekniklerini yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Futbolda toplu ve topsuz teknikler teorik olarak açıklanır,basamaklamalı - uygulamalı olarak öğrenci öğrenir. Müsabaka koşulları altında uygulamayı yapar.

Dersin İçeriği : Futbol tanımı,tarihçesi Futbol oyun kuralları Futbolda ısınma Futbolda topsuz(vücut tekniği) teknikler Futbolda toplu teknikler Futbolda markaj teknikleri Kaleci tekniği Bireysel taktikler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : SAHA


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Futbolun tanımı, tarihçesi,oyun kuralları Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik Anlatım
2 Futbolda Isınma Araştırma,Uygulama ve Isınma Teorik Anlatım-Gösterim Yöntemi
3 Futbolda toplu ve topsuz tekniklerin sınıflandırılması Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
4 Toplu teknikler- ayak içi ve ayak iç üstü vuruş teknikleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
5 Toplu teknikler- ayak üstü ve ayak dış üstü vuruş teknikleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
6 Toplu teknikler- Vole ve kafa vuruş teknikleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
7 Toplu teknikler-Ayak iç üstü,ayak üstü ve ayak dış üstü top sürme teknikleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
8 Ara Sınav Isınma Teorik ve Uygulamalı sınav
9 Toplu teknikler-Ayak içi, ayak üstü,ayak dış üstü,ayak tabanı kontrol teknikleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
10 Toplu teknikler-Dizaltı,diz üstü,karın,göğüs ve kafa kontrol teknikleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
11 Toplu teknikler-Aldatma teknikleri ve çeşitleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
12 Toplu teknikler-Markaj Teknikleri ve çeşitleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
13 Toplu teknikler-Kaleci Teknikleri ve çeşitleri Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
14 Toplu teknikler-Taç atış tekniği Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
15 Bireysel Taktikler Araştırma,Uygulama ve Isınma Torik Anlatım-Gösterim Yöntemi
16/17 Final Sınavı Isınma Teorik ve Uygulamalı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BABACAN D.Türkiye Futbol Federasyonu Eğitim Yayınları-2001 GÜNAY M.YÜCE İ.A. Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri-2001 BAŞYAZICIOĞLU Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları-1997 ARARTU Ü.Futbolda Teknik Taktik Kondisyon-1994
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 5
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 5
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 5
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 4
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5