Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ritm Eğitimi Ve Dans

Dersin Kodu : BEO203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Görsel ve işitsel örnekleri nasıl uygulayacağını ayırt eder
Dans tekniklerini uygular
Basit , Bileşik ve Aksak ritimleri uygular
Ritim ve Dans teknik bilgilerini tekrar eder
genel müzik bilgilerini tekrar eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.

Dersin İçeriği : Eğitimde ,temel ritim ve dans ritm algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları , Nota çeşitlemeleri ile Temel Dans adımları Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri rond çalışmaları Türk Halk Danslarına ilişkin örnekler. Koreografi çalışmaları ve dikte çalışmaları öğretilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel ritim ve dans dersinin eğitimdeki rolü ve önemi Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
2 Ritim algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uyarlanması ,birlik ve ikilik nota değerleri Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
3 Temel yer çalışmaları , dörtlük ve sekizlik nota değerleri ve enstrümanlarla uygulanması Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
4 Nota çeşitlemeleri ile temel dans adımlarının öğretimi ve hareketlere enstrümanlarla eşlik Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
5 Labil ve stabil hareketlere örnek çalışmalar ve bunların nota çeşitlemeleri ile uygulanması Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
6 Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri, 2/4 3/4 4/4´lük ölçülerle dikte çalışmaları Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
7 Koreografinin temelleri;müzik seçimi ve analize ilişkin örnek çalışmalar Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
8 Ara Sınav Uygulama Uygulama
9 Koreografi çalışmaları ve vurmalı enstrümanlarla orkestra çalışmaları Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
10 Eşli ronde çalışmaları, Türk aksak ritimlerin tanıtımı ve 5/8´ lik aksak ritmin öğretimi Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
11 Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 7/8´ lik aksak ritmin öğretimi Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
12 Dünya Halk danslarına ilişkin örnekler ve 9/8´ lik aksak ritmin öğretimi Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
13 Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
14 Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
15 Sınava hazırlık çalışmaları. Uygulama Gösterip yaptırma Bireysel çalışma
16/17 Final sınavı Uygulama Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aktaş G. Temel Dans Eğitimi. Ege Ünv. Basımevi, İzmir, 1999.
  Minton C. S. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım.Çev. Tavacıoğlu L. Yeltepe H. Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999.
  Altay F. Bulca Y. Ritim Eğitimi Ve Dans. Spor yayınevi. Ankara, 2006.
 Anlıatamer F. Bilgin S Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik Arya Matbaacılık İSTANBUL 2001 Egüz S Müzik Biçimleri Dora Matbaacılık 1986
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 5
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 4
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 4
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 5
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 3
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 5
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4