Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ritm Eğitimi Ve Dans |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görsel ve işitsel örnekleri nasıl uygulayacağını ayırt eder Dans tekniklerini uygular Basit , Bileşik ve Aksak ritimleri uygular Ritim ve Dans teknik bilgilerini tekrar eder genel müzik bilgilerini tekrar eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde ,temel ritim ve dans ritm algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları , Nota çeşitlemeleri ile Temel Dans adımları Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri rond çalışmaları Türk Halk Danslarına ilişkin örnekler. Koreografi çalışmaları ve dikte çalışmaları öğretilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel ritim ve dans dersinin eğitimdeki rolü ve önemi |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
2 |
Ritim algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uyarlanması ,birlik ve ikilik nota değerleri |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
3 |
Temel yer çalışmaları , dörtlük ve sekizlik nota değerleri ve enstrümanlarla uygulanması |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
4 |
Nota çeşitlemeleri ile temel dans adımlarının öğretimi ve hareketlere enstrümanlarla eşlik |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
5 |
Labil ve stabil hareketlere örnek çalışmalar ve bunların nota çeşitlemeleri ile uygulanması |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
6 |
Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri, 2/4 3/4 4/4´lük ölçülerle dikte çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
7 |
Koreografinin temelleri;müzik seçimi ve analize ilişkin örnek çalışmalar |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Uygulama |
Uygulama |
|
9 |
Koreografi çalışmaları ve vurmalı enstrümanlarla orkestra çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
10 |
Eşli ronde çalışmaları, Türk aksak ritimlerin tanıtımı ve 5/8´ lik aksak ritmin öğretimi |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
11 |
Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 7/8´ lik aksak ritmin öğretimi |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
12 |
Dünya Halk danslarına ilişkin örnekler ve 9/8´ lik aksak ritmin öğretimi |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
13 |
Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
14 |
Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
15 |
Sınava hazırlık çalışmaları. |
Uygulama |
Gösterip yaptırma
Bireysel çalışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama |
Uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|