|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sağlık Bilgisi Ve İlkyardım |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HATİCE KURDAK GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sağlıklı yaşam, bileşenleri ve sağlık eğitimi, bireysel hijyen, yeterli ve dengeli beslenmeyi açıklayabilir Beden kütle indeksini hesaplayabilir ve değerlendirebilir Yeme davranışı bozukluklarını sayar Alkol, madde, tütün kullanımının sağlığa etkilerini bilir Sağlık sorumluluğunu tanımlar Sağlıklı giyinme, sağlıklı çalışma ortamı, düzenli yaşam ve uyku, hastalıklardan korunmayı tanımlar Günlük yaşamda streslerle başa çıkma ve zaman yönetiminin önemini fark eder İlkyardımın öncelikli amaçlarını ve temel uygulamalarını sayar Temel yaşam desteğini açıklar Hasta/yaralının ve olay yerinin değerlendirilmesini yapar Bilinç bozuklukları, kanama, şok, kesici delici yaralanmalar, kırık ve çıkıklar, yanık, donma, sıcak çarpması, havale, göğüs ağrısı, zehirlenmelerde ilk yardım uygulamalarını sayar. Hasta/yaralı taşınmasında genel kuralları bilir ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sağlık bilgisi ve ilkyardım konularında temel düzeyde farkındalık, bilgi, beceri ve tutum sahibi olma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sağlıklı yaşam, bileşenleri ve sağlık eğitimi, bireysel hijyen, yeterli ve dengeli beslenme, vücut ağırlığının değerlendirilmesi, yeme davranışı bozuklukları, alkol, madde, tütün kullanımı ve insan sağlığına etkileri, sağlık sorumluluğu, sağlıklı giyinme, düzenli yaşam ve uyku, günlük yaşamda streslerle başa çıkma, zaman yönetimi, sağlıklı çalışma ortamı, hastalıklardan korunma, ilkyardımın öncelikli amaçları, temel uygulamaları, temel yaşam desteği, hasta/yaralının ve olay yerinin değerlendirilmesi, bilinç bozuklukları, kanama, şok, kesici delici yaralanmalar, kırık ve çıkıklar, yanık, donma, sıcak çarpması, havale, göğüs ağrısı, zehirlenmeler, hasta/yaralı taşınmasında genel kurallar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sağlıklı yaşam ve bileşenleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
2 |
Davranış oluşumu ve sağlık eğitimi
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
3 |
Bireysel Hijyen
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
4 |
Beslenme
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
5 |
Madde kullanımı ve sağlığa etkileri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
6 |
Sağlık sorumluluğu
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
7 |
Hastalıklardan korunma
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
8 |
Vize sınavı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
9 |
İlkyardımın öncelikli amaçlarını ve temel uygulamaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
10 |
Temel yaşam desteği
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
11 |
Bilinç bozuklukları, kanama, şok, kesici delici yaralanmalarda ilk yardım uygulamaları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
12 |
Kırık ve çıkıklar, yanık, donma, sıcak çarpmasında ilk yardım uygulamaları
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
13 |
Havale, göğüs ağrısı, zehirlenmelerde ilk yardım uygulamaları |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
14 |
Hasta/yaralı taşınmasında genel kurallar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
15 |
Genel Tekrar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Power point sunu ve interaktif yöntem |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel İlk Yardım. Bikem Süzen. Bedray Basım
İlkyardım Elkitabı. Türkiye Kızılay Derneği. Ankara 2001
Türk Toraks Derneği Resmi sitesi. Tütün Çalışma Grubu Çalışmaları, ppt sunular. link: http://www.toraks.org.tr/news.aspx?detail=901 (son ulaşım tarihi: 19 Ağustos 2013)
Adolesan Sağlığı ve Gelişimi. T.C. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü, UNICEF, Aydoğdu Ofset.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
1 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
2 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|