Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beden Eğitimi Ve Sporun Temelleri

Dersin Kodu : BEO101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spor bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar
Sporda meslek alanlarını açıklar
Dünyada ve Türkiyede sporun gelişimini açıklar
Türkiye’de sporla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarını bilir
Fikstür kullanabilecek, düzenleme mantığını bilir
Amatör ve profesyonel spor farkını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilir, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapar, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlar, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilir, Fikstür Düzenler.

Dersin İçeriği : Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, fikstür hazırlama kuralları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 BİLİM NEDİR, ANABİLİM DALLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 ALT BİLİM DALLARI VE SPORLA İLİŞKİLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 SPOR TERİMİNİN KÖKENİ, TARİHÇESİ, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 SPORLA İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 GHSGM YAPISI VE İŞLEYİŞİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 SPOR FEDERASYONLARI YAPISI VE İŞLEVSEL KURULLARI, GÖREVLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE ÖGELERİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 VİZE vize vize
9 SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE EKOLLERİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 DEVİNSEL GELİŞİM Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 REKREASYON VE OYUN Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 MESLEK OLARAK BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 FİKSTÜR, ELEME USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 TEK DEVRELİ LİG USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 FİNAL final final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar, H. Murat Şahin
 Spor Bilimlerine Giriş, Nevzat Mirzeoğlu
 Spor Bilimlerine Giriş, Rasim Kara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır 0
2 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. 2
3 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. 5
4 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. 4
5 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır 0
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. 0
7 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3