Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Beden Eğitimi Ve Sporun Temelleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENAB TÜRKERİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Spor bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar Sporda meslek alanlarını açıklar Dünyada ve Türkiyede sporun gelişimini açıklar Türkiye’de sporla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarını bilir Fikstür kullanabilecek, düzenleme mantığını bilir Amatör ve profesyonel spor farkını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilir, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapar, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlar, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilir, Fikstür Düzenler. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, fikstür hazırlama kuralları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
BİLİM NEDİR, ANABİLİM DALLARI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
2 |
ALT BİLİM DALLARI VE SPORLA İLİŞKİLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
3 |
SPOR TERİMİNİN KÖKENİ, TARİHÇESİ, |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
4 |
SPORLA İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
5 |
GHSGM YAPISI VE İŞLEYİŞİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
6 |
SPOR FEDERASYONLARI YAPISI VE İŞLEVSEL KURULLARI, GÖREVLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
7 |
SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE ÖGELERİ VE SPOR |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
8 |
VİZE |
vize |
vize |
|
9 |
SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE EKOLLERİ VE SPOR |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
10 |
DEVİNSEL GELİŞİM |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
11 |
TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
12 |
REKREASYON VE OYUN |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
13 |
MESLEK OLARAK BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
14 |
FİKSTÜR, ELEME USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
15 |
TEK DEVRELİ LİG USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
|
|
16/17 |
FİNAL
|
final |
final |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
0 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
0 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|