Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Uygulama |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR Prof.Dr. YEŞİM AYSAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkilerde hastalığa neden olan mikroorganizmaları uygulamalı olarak incelemek Bitki zararlılarını yakından tanıma ve uygulamalı olarak inceleme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki koruma bölümünün çalışma konularını daha yakından tanımaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki koruma sorunları: hastalık, zararlı, akar, yabancı ot, virüs or viroid |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki Koruma Bölümü laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki Koruma nedir? Çalışma konuları nelerdir? |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
2 |
Bitkilerde hastalığa neden olan bakterilerin tanıtımı ve farklı bitkilerde oluşturdukları hastalık belirtilerini inceleme |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
3 |
Bitkilerde hastalığa neden olan virüslerin tanıtımı ve farklı bitkilerde oluşturdukları hastalık belirtilerini inceleme |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
4 |
Turunçgillerde hastalığa neden olan virüslerin tanıtımı ve farklı bitkilerde oluşturdukları hastalık belirtilerini inceleme |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
5 |
Bitkilerde hastalığa neden olan fungusların tanıtımı ve farklı bitkilerde oluşturdukları hastalık belirtilerini inceleme |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
6 |
Kültür bitkilerinde sorun olan yabancı otların tanıtımı |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
7 |
Biyoteknolojinin bitki korumada kullanım alanları nelerdir? |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
ders notlarını okumak |
Yazılı ve sözlü |
|
9 |
Sebze zararlılarının tanıtımı ve bitkideki zarar şeklinin incelenmesi |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
10 |
Meyve-Bağ zararlılarının tanıtımı ve bitkideki zarar şeklinin incelenmesi |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
11 |
Turunçgil zararlılarının tanıtımı ve bitkideki zarar şeklinin incelenmesi |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
12 |
Tahıl zararlılarının tanıtımı ve bitkideki zarar şeklinin incelenmesi |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
13 |
Endüstri bitkilerindeki zararlılarının tanıtımı ve bitkideki zarar şeklinin incelenmesi |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
14 |
Kültür bitkilerinde sorun olan nematodların tanıtımı ve bitkideki zarar şeklinin incelenmesi |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
15 |
Kültür bitkilerinde sorun olan akarların tanıtımı ve bitkideki zarar şeklinin incelenmesi |
ders notlarını okumak |
Görsel anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
ders notlarını okumak |
Yazılı ve sözlü |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
4 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
3 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
2 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
3 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
5 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|