|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Mekanizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK Prof.Dr. ALİ BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynakları ve iş makinalarını tanır. 2) Tarımsal işlerde kullanılan makinaları kullanır ve bakımını yapar. 3) Tarımsal mekanizasyon işlemlerini öğrenir ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Termik motorların özellikleri ve çalışma ilkeleri, tarım traktörleri ve özellikleri
Tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynakları ve iş makinalarının tanıtılması, kullanımı, ayarlanması, bakımı ve işletilmesi konularında öğrenciye teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımsal mekanizasyon göstergeleri, tarımda güç kaynakları, termik motorlar ve yapısal özellikleri, tarım traktörleri ve yapısal özellikleri, tarım traktörleri ve termik motorlarda güç ve verim ilişkileri, toprak işleme makinaları, ekim-dikim ve gübreleme makinaları, sulamam makinaları, bitki koruma makinaları, hasat ve harmanlama makinaları, tohum temizlemem ve sınıflandırma makinaları, hayvancılıkta mekanizasyon |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Termik Motorlar Laboratuvarı ve tarım makinaları atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal mekanizasyon tanımı ve yararları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
2 |
Tarımsal mekanizasyon göstergeleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
3 |
Tarımsal üretimde kullanılan enerji ve güç kaynakları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
4 |
Termik motorlar ve yapısal özellikleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
5 |
Tarım traktörleri ve yapısal özellikleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
6 |
Tarım traktörleri ve termik motorlarda güç ve verim ilişkileri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
7 |
1. Ara sınav |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
8 |
Toprak işleme makinaları |
Ders kitabını ilgili bölümünü okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda ve atölyede uygulama |
|
9 |
Ekim, dikim ve gübreleme makinaları |
Ders kitabını ilgili bölümünü okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda ve atölyede uygulama |
|
10 |
Bitki koruma makinaları |
Ders kitabını ilgili bölümünü okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda ve atölyede uygulama |
|
11 |
Sulama makinaları |
Ders kitabını ilgili bölümünü okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda ve atölyede uygulama |
|
12 |
Hasat ve Harmanlama makinaları |
Ders kitabını ilgili bölümünü okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda ve atölyede uygulama |
|
13 |
Tohum temizleme ve sınıflama makinaları |
Ders kitabını ilgili bölümünü okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda ve atölyede uygulama |
|
14 |
Hayvancılıkta mekanizasyon |
Ders kitabını ilgili bölümünü okuyarak ön bilgi edinme |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda ve atölyede uygulama |
|
15 |
2. Ara sınav |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tarım Makinaları I
Tarım Makineleri II. Nobel Kitabevi. Adana
Öztekin,S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A.,Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A., Yıldız, Y., 2006. Agricultural Machinery II. Nobel Kitabevi. Adana
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
0 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
0 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
0 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
0 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|