|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Zootekni |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ULVİYE KUMOVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
bölüm öğrencilerine başllıca yetişltiricilik tanımları,
hayvan ırkları, bafllıca hayvansal ürünler ve etkileyen faktörler, yetişltirme metotları,
seleksiyon, kuluçka bilgisi, hayvan barınakları ve hayvancılıkta yeni yaklaşımlar
konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere genel hayvan yetiştirme kurallarını vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
bölüm öğrencilerine başllıca yetişltiricilik tanımları,
hayvan ırkları, bafllıca hayvansal ürünler ve etkileyen faktörler, yetişltirme metotları,
seleksiyon, kuluçka bilgisi, hayvan barınakları ve hayvancılıkta yeni yaklaşımlar
konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çiftlik hayvanlarında Zoolojik Sistem ve sınıflama, hayavncılık işletmeleri, |
yok |
görsel sunum |
|
2 |
Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemi, anatomisi, fonksiyonu |
yok |
görsel sunum |
|
3 |
hayvancılık işletmeleri, işletme Yapıları, barınak ve hayvanın çevre ile interaksiyonları |
yok |
görsel sunum |
|
4 |
Hayvan Islahı,seleksiyon, ayıklama, bilgi kaynakları
|
yok |
görsel sunum |
|
5 |
Sindirim sıvıları, sindirim sistemi kontrolü, besin maddelerinin emilimi |
yok |
görsel sunum |
|
6 |
Besin Maddeleri (Su ve Karbonhidratlar ve Proteinler), Fonksiyonları ve Metabolizması |
yok |
görsel sunum |
|
7 |
Hayvan Islahı, döl kontrolü, melezleme, akrabalı yetiştirme, hetrozis |
yok |
görsel sunum |
|
8 |
Arasınav |
5 saat çalışma |
yazılı sınav |
|
9 |
Besin Maddeleri (Lipitler, Vitaminler ve Mineraller) Fonksiyonları ve Metabolizması
Besin madde gereksinmeleri ile ilgili kavramlar, tanımlar ve yem tüketimi
|
yok |
görsel sunum |
|
10 |
Yemler ve Yemlerin besleme değerinin takdiri
Yemlerin değerini etkileyen faktörler
Yemlerin sınıflandırılması ve yem hammaddeleri
|
yok |
görsel sunum |
|
11 |
üreme organlar anatomisi ve fizyolojisi, çiftleştirme gebelik, doğum ve yapay tohumlama |
yok |
görsel sunum |
|
12 |
İşletme ziyareti |
yok |
çiftlikte gözlem |
|
13 |
Kaba yemler ve silaj
Kesif yemler ve Karma Yem
Rasyon hazırlama prensipleri ve teknikleri
|
yok |
görsel sunum |
|
14 |
Besleme |
yok |
görsel sunum |
|
15 |
Besleme |
yok |
görsel sunum |
|
16/17 |
Sürü idari işleri |
yok |
görsel sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
. Genel Hayvan Besleme Ders Notu (Ç.Ü. Ziraat Fak. Zootekni Böl. Adana-2007)
2. Hayvan Besleme ile ilgili tüm kaynaklar
3. http://www.zootekni.org.tr
4. Büyükbaş hayvan yetiştirme ders kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
3 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
3 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
3 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
3 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
3 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
3 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
3 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
3 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
3 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|