|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Temel İstatistik Analiz yöntemlerini ve analiz sonuçlarının yorumlanmasını bilir. 2) Analiz ve sentez yapma yöntemlerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP106 İstatistik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere temel istatistik bilgisi kazandırarak, istatistiğin önemini ve değerini kavramalarını sağlamak, çeşitli istatistik analizleri yapabilme yeteneği kazandırarak hangi analizin hangi amaç doğrultusunda yapılabileceği konusunda karar verebilme yeteneklerini geliştirmek, öğrencilerin mezun olduktan sonra bitki koruma alanına ait denemelerde elde edilen verileri derste öğrendikleri istatistik yöntemleri kullanarak kolaylıkla analiz yapmalarını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders, İstatistik analiz yöntemlerini ve sonuçların yorumlanmasını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıfta |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel İstatistik Kavramlar ve Notasyonlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
2 |
Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
3 |
Yer Ölçüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
4 |
Dağılış Ölçüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
5 |
Kesikli Olasılık Dağılışları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
6 |
Normal Dağılış |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
7 |
Standart Normal Dağılış |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
8 |
Güven Aralıkları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Hipotez testleri ve hata tipleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
11 |
Ortalamalar ve oranlarla ilgili hipotez testleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
12 |
Khi-kare analizi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
13 |
Regresyon analizi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
14 |
Korelasyon analizi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Ders kitabındaki ilgili konular |
2 saat ders, 1 saat soru çözümü |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yıldız, N. ve Bircan, H. 1995. İstatistik. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Kayaalp, G.T. ve Çankaya, S. 2008. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 258.
Akar, M. ve Şahinler, S. 1993. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 74
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
0 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
3 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
2 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
0 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
2 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
9 |
9 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|