Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : RS 410

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı MİNİ SULTANÖNÖZDEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği : Toplumsal kurumlar ve onların içeriği ve bu kurumlara nasıl yardım edilebileceği.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Opsiyonel


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Topluma hizmet uygulamaları dersi ve tanımlar Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
2 Yurt dışında topluma hizmet uygulamalarına genel bakış Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
3 Toplumsal kavramlar Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
4 Topluma hizmet uygulamaları kapsamında sivil toplum kuruluşları Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
5 Öğretmen yetiştirme programlarında topluma hizmet uygulamaları ve uygulama alanları Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
6 Topluma hizmet uygularlarında proje hazırlama Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
7 Topluma hizmet uygularlarında proje hazırlama Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
8 Vize Proje Proje değerlendirme
9 Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
10 Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
11 Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
12 Topluma hizmet uygulamaları dersi bireysel etkinlik öneri planları Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
13 Topluma hizmet uygulamaları dersi bireysel etkinlik öneri planları Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
14 Proje ve Etkinliklerin Değerlendirilmesi Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
15 Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi Yok Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş
16/17 Final Proje Proje değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aksoy, Bülent/ Çetin, Turhan/ Sönmez, Ömer Faruk (2009): Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 3
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 5
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 5
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 5
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 2
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 122
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.88
Dersin AKTS Kredisi: 5