|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topluma Hizmet Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 410 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı MİNİ SULTANÖNÖZDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Toplumsal kurumlar ve onların içeriği ve bu kurumlara nasıl yardım edilebileceği. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Opsiyonel |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Topluma hizmet uygulamaları dersi ve tanımlar |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
2 |
Yurt dışında topluma hizmet uygulamalarına genel bakış |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
3 |
Toplumsal kavramlar |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
4 |
Topluma hizmet uygulamaları kapsamında sivil toplum kuruluşları |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
5 |
Öğretmen yetiştirme programlarında topluma hizmet uygulamaları ve uygulama alanları |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
6 |
Topluma hizmet uygularlarında proje hazırlama |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
7 |
Topluma hizmet uygularlarında proje hazırlama |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
8 |
Vize |
Proje |
Proje değerlendirme |
|
9 |
Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
10 |
Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
11 |
Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
12 |
Topluma hizmet uygulamaları dersi bireysel etkinlik öneri planları |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
13 |
Topluma hizmet uygulamaları dersi bireysel etkinlik öneri planları |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
14 |
Proje ve Etkinliklerin Değerlendirilmesi |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
15 |
Topluma hizmet uygulamaları dersi etkinlik örnekleri ve değerlendirilmesi |
Yok |
Anlatım, Soru-Cevap, problem Çözme, tartışma, Beyin Fırtınası, İş |
|
16/17 |
Final |
Proje |
Proje değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aksoy, Bülent/ Çetin, Turhan/ Sönmez, Ömer Faruk (2009): Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
5 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
5 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
6 |
36 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|