|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heykel Asa Vı |
|
Dersin Kodu |
: |
HY 414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olma. Öğretim materyallerininkullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini gösterme. Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini kullanma, gelişmelere uyarlama Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olma.
Öğretim materyallerininkullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini gösterme.
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini kullanma, gelişmelere uyarlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciyi artistik,teknik ve kavramsal olarak belirli bir olgunluğa ulaştırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencinin kişisel üslup ve teknik bilgilerini göz önünde bulundurarak özgün çalışmalar yapmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma |
|
|
|
2 |
Atölyenin hazırlanması atölye olanakları ve ders içerik programının belirlenmesi. |
işbirliği |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Ahşap, metal ve taş gereçleri üzerine örneklerin incelenmesi ve çalışmada seçilecek gerecin olanakları üzerine konuşma |
Görseller ve metinler |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim |
|
4 |
Çalışma konusunun maketler üzerinden tartışılması ve konuya uygun malzeme seçimi (taş-ahşap-metal) |
Görseller ve metinler |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim |
|
5 |
Belirlenen malzeme( taş- ahşap - metal ) ve teknik bilginin aktarılması |
Görseller ve metinler |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim |
|
6 |
Karar verilen projenin uygulanması |
Teknik malzemeler |
Anlatım, gösterim, uygulama |
|
7 |
Projeye devam edilimesi |
Teknik malzemeler |
Anlatım, gösterim, uygulama |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
Kavram belirlenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması (Eleştiri ve analiz) |
Görseller ve metinler |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim |
|
10 |
Desen ve maketler üzerinden tartışılması |
Görseller ve metinler |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim |
|
11 |
Malzemenin ( taş- ahşap- metal )belirlenmesi ve tekniğinin öğretilmesi |
Görseller ve metinler |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim |
|
12 |
2. projenin uyguanması |
Teknik malzemeler |
Anlatım, gösterim, uygulama |
|
13 |
2. projenin uyguanması |
Teknik malzemeler |
Anlatım, gösterim, uygulama |
|
14 |
2. projenin uyguanması |
Teknik malzemeler |
Anlatım, gösterim, uygulama |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Düzenleme |
Anlatım, tartışma ve soru cevap |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tekiner, Aylin. (2010). Atatürk Heykelleri, İletişim yayınları, İstanbul
Gezer, Hüzeyin (1984). Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
Huntürk, Ozi, (2011). Heykel ve Sanat Kuramları, Kitabevi Yayınları, İstanbul
Yılmaz, Mehmet. (2006). Heykel Sanatı, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
Neret, Gilles. (2007). Rodin Heykel ve Çizimler, Taschen, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
4 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
3 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
3 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
3 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
10 |
80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 232 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 9.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|