Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri

Dersin Kodu : E 310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetimini bilir ve uygular.
2- Görsel sanatlar eğitiminin tarihini bilir.
3- Sanat tarihi ve öğretimini bilir.
4- Sanat eleştirisi ve öğretimini bilir.
5- Estetik ve öğretimini bilir.
6- Sanatsal uygulama ve öğretimini bilir.
7- Çoklu Zeka Kuramını bilir ve görsel sanatlar eğitimine uygular.
8- Geniş kapsamlı ünite planı ve ders planı hazırlamayı bilir.
9- Görsel sanatlar dersinde ölçme ve değerlendirme ölçütlerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Görsel sanatlar eğitiminde Disipline Dayalı Sanat Eğitimi ve Çoklu Zeka Kuramı gibi yeni yaklaşımların öğretimi ve uygulanması.

Dersin İçeriği : Ders, görsel sanatlar eğitiminde Disipline Dayalı Sanat Eğitimi ve Çoklu Zeka Kuramı gibi yeni yaklaşımların öğretimi ve uygulanmasını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
2 Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
3 Disipline Dayalı Sanat Eğitimi - Sanat tarihi ve öğretimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
4 Sanat eleştirisi ve öğretimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
5 Estetik ve öğretimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
6 Sanatsal uygulama ve öğretimi. Sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik ve uygulamalı çalışmalar nasıl birleştirilir? Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
7 Geniş kapsamlı bir yıllık plan, ünite planı ve ders planı nedir, nasıl hazırlanır? Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
8 Vize
9 Çoklu Zeka Kuramı ve görsel sanatlar etkinlikleri. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
10 Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
11 Görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
12 Görsel sanatlar eğitiminde sanatsal çalışmaların sergilenmesi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
13 Proje konularının sunumu Projelerin incelenmesi Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
14 Proje konularının sunumu Projelerin incelenmesi Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
15 Proje konularının sunumu Projelerin incelenmesi Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Final (Proje konularının sunumu ve değerlendirme) Projelerin incelenmesi Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Artut, Kazım. (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
 Artut, Kazım. (2010). Güzel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
 Ayaydın, Abdullah. (2009). Çoklu Zeka Tabanlı Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
 Boydaş, Nihat. (2007). Sanat Eleştirisine Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
 Buyurgan, Serap ve Ufuk Buyurgan. (2001). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
 Gardner, Howard. (2004). Zihin Çerçeveleri Çoklu Zeka Kuamı. Alfa Yayınları.
 Kagan, Moissej. (1993). Estetik ve Sanat Dersleri. (Çev Aziz Çalışlar), Ankara: İmge Kitabevi.
 Keiler, Manfred L. (1955). Art in the Schoolroom. United States of America: University of Nebraska Press.
 Kırışoğlu, Olcay Tekin. (2002). Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Kırışoğlu, Olcay Tekin. (2009). Sanat Kültür Yaratıcılık-Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi-Öğretimi Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Kırışoğlu, Olcay ve Mary Stokrocki. (1997). Ortaöğretim Sanat Öğretimi. Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
 Kırışoğlu, Olcay ve Mary Stokrocki. (1997). İlköğretim Sanat Eğitimi. Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
 Özsoy, Vedat. (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi / Resim–İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
 Read, Herbert. (1981). Sanat ve Toplum. (Çev Selçuk Mülayim), Ankara: Umran Yayınları.
 San, İnci. (1983). Sanat Eğitimi Kuramları. Ankara: Tan Yayınları.
 Striker, Susan Glaser. (2005). Çocuklarda Sanat Eğitimi. (Çev Azize Akın), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
 Türkdoğan, Galip. (1981). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim–İş Öğretimi). Ankara: Ayyıldız Matbaası A.Ş.
 Wachoviak, Frank. (1985). Emphasis Art. USA: Harper Collins Publishers.
 Mittler, Gene ve R. Ragans. (1999). Exploring Art. New York: Glencoe McGraw-Hill.
 Mittler, Gene ve R. Ragans. (1999). Introducing Art. New York: Glencoe McGraw-Hill.
 Mittler, Gene ve R. Ragans. (1999). Understanding Art. New York: Glencoe McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 3
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 2
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 2
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 2
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 5
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 5
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 3
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 5
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 2
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 2
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 0
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4