|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Empresyonist sanatın evreleri ve başyapıtlarının anlatıldığı slayt sunumu. Empresyonist ustalardan birinin sanat serüveninin anlatıldığı belgesel filmin izlenmesi. Empresyonist resmin temel özelliklerinin saptanması.
|
Slayt Hazırlama, filin edinilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Empresyonist akımın evrelerinden biri olan puantilist yaklaşıma dayalı yağlı boya tekniğinde peyzaj çalışmasının üretilmesi.
|
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Eleştiri, öneri |
|
3 |
Önceki haftanın çalışmasına devam |
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Eleştiri, öneri |
|
4 |
Kolaj tekniği. Kübist sanatla ilgili slayt gösterisi. Kübist sanatın ayırt edici özellikleri hakkında tartışma. Atölyede hazırlanmış olan düzenlemeden kübist anlayışla bir natürmort çalışmasının üretilmesi.
|
Slayt gösterisi hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
5 |
Önceki haftanın çalşmasına devam |
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
6 |
Fovist ve ekspresyonist sanatçıların çalışmalarının anlatıldığı slayt gösterisi. Bu sanat hareketlerine dâhil sanatçıların renk ilişkilerini kullanarak, yağlı pastel tekniği ile bir oto portre çalışması üretmek.
|
Slayt gösterisi hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
7 |
Önceki haftanın çalşmasına devam |
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Eleştiri, Öneri |
|
8 |
Vize sınavı. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
|
|
|
9 |
Süprematizm, Pop art, Op art gibi modern sanat hareketlerinin ve başyapıtlarının anlatıldığı slayt sunumu. Bu sanat hareketlerinin öncülerinden birinin sanat anlayışıyla atölyedeki düzenlemeden bir yorum çalışması. |
Slayt gösterisi hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
10 |
Önceki haftanın çalşmasına devam |
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Eleştiri, Öneri |
|
11 |
Sulu boya tekniğinin öğretilmesi. Atölyede hazırlanan düzenlemeden uygulama çalışmaları. |
Slayt gösterisi hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
12 |
Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi.
|
Uygun ortam hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
13 |
Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi. |
Uygun ortam hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
14 |
Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi.
|
Uygun ortam hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
15 |
Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi. |
Uygun ortam hazırlama |
Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri |
|
16/17 |
Final Sınavı. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
0 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
0 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
3 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|