Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Resim Seçmeli Atölye 4

Dersin Kodu : RS 304

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NİMETKESER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Resim sanatının farklı tekniklerini öğrenebilir
Kendi sanatsal dillerini oluştururlar
Kendi yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirirler
Sanatın farklı tekniklerini öğretebilir konuma gelirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Resim sanatının temel tekniklerinin, kavramlarının ve ilkelerinin teorik ve uygulamalı çalışmalar aracılığı ile kavratılması. Resim sanatını anlamak için gerekli kuram ve kavramları öğretilmesi. Farklı teknikleri öğreterek, öğrencinin kendi plastik dilerini oluşturmalarını sağlamak

Dersin İçeriği : Resim teknikleri ve tarzları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Empresyonist sanatın evreleri ve başyapıtlarının anlatıldığı slayt sunumu. Empresyonist ustalardan birinin sanat serüveninin anlatıldığı belgesel filmin izlenmesi. Empresyonist resmin temel özelliklerinin saptanması. Slayt Hazırlama, filin edinilmesi Anlatım, tartışma
2 Empresyonist akımın evrelerinden biri olan puantilist yaklaşıma dayalı yağlı boya tekniğinde peyzaj çalışmasının üretilmesi. İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Eleştiri, öneri
3 Önceki haftanın çalışmasına devam İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Eleştiri, öneri
4 Kolaj tekniği. Kübist sanatla ilgili slayt gösterisi. Kübist sanatın ayırt edici özellikleri hakkında tartışma. Atölyede hazırlanmış olan düzenlemeden kübist anlayışla bir natürmort çalışmasının üretilmesi. Slayt gösterisi hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
5 Önceki haftanın çalşmasına devam İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
6 Fovist ve ekspresyonist sanatçıların çalışmalarının anlatıldığı slayt gösterisi. Bu sanat hareketlerine dâhil sanatçıların renk ilişkilerini kullanarak, yağlı pastel tekniği ile bir oto portre çalışması üretmek. Slayt gösterisi hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
7 Önceki haftanın çalşmasına devam İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Eleştiri, Öneri
8 Vize sınavı. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi.
9 Süprematizm, Pop art, Op art gibi modern sanat hareketlerinin ve başyapıtlarının anlatıldığı slayt sunumu. Bu sanat hareketlerinin öncülerinden birinin sanat anlayışıyla atölyedeki düzenlemeden bir yorum çalışması. Slayt gösterisi hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
10 Önceki haftanın çalşmasına devam İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Eleştiri, Öneri
11 Sulu boya tekniğinin öğretilmesi. Atölyede hazırlanan düzenlemeden uygulama çalışmaları. Slayt gösterisi hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
12 Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi. Uygun ortam hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
13 Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi. Uygun ortam hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
14 Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi. Uygun ortam hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
15 Atölyede serbest teknik, konu ve anlayışta çalışmaların üretilmesi. Uygun ortam hazırlama Dersi anlatma. Eleştiri, Öneri
16/17 Final Sınavı. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lynton, Norbert. (1991). Modern sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
 Gombrich, Ernst. (1992). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
 Müze Katalogları, Sanatçı Katalogları, Sergi Katalogları, Sanat Sözlükleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 5
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 0
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 3
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 0
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4