Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafik Asa Iv |
|
Dersin Kodu |
: |
GR 328 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. AŞKIN ŞEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Grafik Tasarım sanatının,tanımını,tarihçesini ve gelişim evrelerini bilir. 2-Bütünlüklü tasarlamayı açıklayabilir. 3-Reklam ve tanıtım sorunlarına çözüm önerileri geliştirmenin yöntemlerini ve tekniklerini açıklayabilir. 4-Ürün, hizmet ya da kurum kimliği kavramlarını açıklayabilir. 5-Türk grafik tasarımcılarını ve grafik ürünlerini tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tanıtım ve reklam etkinliklerinin temel ilkelerini öğretmek; yaratıcı fikir geliştirebilme ve bu fikri uygulanabilir bir çözüm önerisine dönüştürebilme becerisi kavratmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, grafik tasarım algısı kazandırılmaktadır. Yapılan projeler ile, grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi yöntemi kazandırılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atölyenin bir dönemlik programı hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Ders için gerekli malzeme ve kaynaklar önerilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Bir önceki dönemin programı ve uygulanmış projeleri üzerine değerlendirmeler yapılır. |
|
2 |
Dönem Projesi belirlenir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Reklam ve tanıtım amaçlı dönem projesi hakkında bilgi verilir. |
|
3 |
Dönem projesi hakkında bilgilendirme yapılır. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Dönem projesinin teknik ve uygulama bilgileri verilir.
Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Taslakların temel fikirleri değerlendirilir. |
|
4 |
Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Taslaklar teknik ve içerik yönünden değerlendirilir. |
|
5 |
Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Taslaklar teknik ve içerik yönünden değerlendirilir. |
|
6 |
Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Genel katılımlı tartışma yolu ile taslakların değerlendirilmesi yapılır. |
|
7 |
Dönem projesinin ilk sunumu. |
Sunum Hazırlığı |
Projenin ilk aşamada teslim edilecek uygulamaları her öğrenci tarafından dosya halinde teslim edilir. |
|
8 |
Ara sınav |
|
Tasarım bütünlüğü dikkate alınarak değerlendirmeler yapılır. |
|
9 |
Dönem projesine devam edilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Medya ve mecra bilgileri örnekler üzerinden aktarılır. |
|
10 |
Dönem projesine devam edilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Tipografi bilgileri aktarılır. |
|
11 |
Dönem projesine devam edilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Uygulamalar ve taslakların değerlendirmeleri yapılır. |
|
12 |
Dönem projesine devam edilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Uygulamalar ve taslakların değerlendirmeleri yapılır. |
|
13 |
Dönem projesine devam edilir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Projelerin yazı, görsel imaj, kompozisyon, tipografi değerlendirmeleri yapılır. |
|
14 |
Dönem proje ürünlerinin değerlendirmesi. |
Sunum Hazırlığı |
Uygulanabilirlik, üretim biçimi, malzeme, tipografi üzerine değerlendirmeler yapılır. Proje sunumu hakkında bilgi verilir. |
|
15 |
Proje sunumu. |
|
Projelerin sonuçları değerlendirilir. |
|
16/17 |
Son Sınav |
|
asarım bütünlüğü dikkate alınarak değerlendirmeler yapılır.
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
1 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
3 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
2 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
4 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
3 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
2 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
3 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
2 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|