|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Resim Asa Iv |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 328 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CEM DEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tasarlanan çalışmayı eskiz ve taslak çizimlerle geliştirmek ve uygulama olarak tamamlamak Yağ ve su bazlı boyalarla uygulama çalışmaları yapabilme Tasarlanan resmi eskiz ve taslak çizimlerle geliştirme İmgesel düşünme yetilerini geliştirme Çağdaş teknolojileri sanatsal çalışmalarında kullanabilme Sanatsal ve kültürel birikimlerini geliştirme ve çalışmalarına yansıtabilme Sanatı bir bilgi alanı olarak kavrama Yaratıcılık ve özgünlüğün sanatsal değerler olduğunu sanat pratiği içinde kavrama Sorumluluk,işbirliği ve dayanışmanın birer değer olduklarını sanat pratiği içinde kavrama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
:Leke çizgi renk doku değer espas ışık gölge gibi plastik sanatların temel öelerini denge ritm hareket zıtlık bütünlük vurgu vb gibi temel kompozisyon ögeleriyle birlikte kullanarak bir resmi (kompozisyonu) desen eskiz taslak vb çalışmalarla tasarlamak, geliştirmek ve uygulamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders plastik sanatların temel ilkelerini ve ögelerini kullanarak bir resmin kurgulanmasını, geliştirilmesini ve uygulanmasını içermektedir. Ayrıca (ilgili ve sonraki dönemlerde) bu deneyimlerde ortaya çıkan buluş, yöntem, vurgu ve diğer tercihlerin sanatsal bir dil oluşturmanın yolu olduğunun da kavranmasını kapsamaktadır.Konular sanat tarihi ve çağdaş sanat örneklerinin incelenmesiyle irdelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel sanatlar Eğitimi Bölümü, Bölüm Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders proğramının açıklanması.Ödev ve proje konularının verilmesi. |
Planlama |
Açıklama ve tarrttışma |
|
2 |
I.proje:eskiz ve taslak çizimler.Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Konuların açıklanması , örnek inceleme |
Araştırma ,inceleme,konunun anlatımı |
|
3 |
I.Proje uygulama.Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler , uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
4 |
I.Proje uygulama. Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
5 |
II.proje eskiz ve taslak çizimler.Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
6 |
II. Projeuygulama.Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
7 |
II.proje uygulama. Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
8 |
Vize sınavı.Projelerin değerlendirilmesi.Ödevlerin teslim edilmesi. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
9 |
III.proje eskiz ve taslak çizimler.Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
10 |
III.proje uygulama KKonunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
11 |
III.proje uygulama Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
12 |
IV:proje eskiz ve taslak çizimler.Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı.Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
13 |
IV.proje uygulama.Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı. Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
14 |
IVproje uygulama. Konunun örnek incelemeleriyle anlatımı. Öneriler ve tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
15 |
Ödevlerinin sunumu.Tartışma. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
16/17 |
Final sınavı.Çalışmaların değerlendirilmesi ve ödevlerin teslimi. |
Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama |
Uygulama ve sorunların çözümü |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Görme Biçimleri, John Berger, Metis Yay.
William Centridge, Editör Mark Rosental,2010, Jeu de Paume
Kunst Der Gegenwart, Klaus Honef, Taschen Pres
Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich,Remzi Kitabevi
Felsefenin Işığında Modern Resim,İsmail Tunalı,Remzi Kitabevi
Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi
Lynton Norbert,1998, Modern sanatın Öyküsü
Resim sanatının Tarihi,Sezer Tansuğ,Remzi kitabevi
Sanatçıları Okumak ya da hayali Söyleşiler,Mehmet Yılmaz,topya Yay
Avrupa Resminde Gerçeklik Duygusu M.Ş.İpşireoğlu,S.Eyüboğlu, İstanbul ünv. Edebiyat Fakültesi Yay.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
4 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
2 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
2 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
2 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
0 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 224 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|