Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Tasarım 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 124 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MELTEM GÖKMEN ARIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci doğayı gözlemleyerek, edindiklerini yaratıcı süreçte kullanır. Renk bilgisi oluşur. Öğrenci malzeme bilgisi edinir, bunları bir tasarım sürecinde forma dönüştürme becerisi kazanır. Öğrenci uygulamalardan edindiği deneyimlerle tasarım anlayışını oluşturur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat elemanlarını tanımak, bilmek ve uygulamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste temel tasarım elemanları ve ilkeleri gözönünde bulundurularak renkli ve üç boyutlu çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalarda farklı maızemeler (alçı,kil,ahşap,tel,vb.) tanıtılmakta ve uygulama yöntemleri irdelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Temel Tasarım Atelyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içerik ve yöntemlerinin konuşulması. |
Kaynakların hazırlanması. |
Tartışma, soru-cevap. |
|
2 |
Ton çubuğu (açık,koyu ve orta). |
Guaj boyasının tanıtılması. (siyah -beyaz guaj boya) |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
3 |
Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
4 |
Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. (Kolaj yöntemi) |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
5 |
Tek rengin ton çubuğunun hazırlanması. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
6 |
Hazırlanan ton çubuğundan kompozisyon oluşturmalar. |
Atelyede nesnelerden düzenleme yapmak. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
7 |
İkili ve üçlü renk armonilerin yapılması. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
8 |
Vize sınavı. |
. Projelerin kontrol edilmesi. |
Öğrenci sunumları. |
|
9 |
Renk ve armoni üzerine çalışmalar. Renk çemberinin hazırlanması. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
10 |
Renk çemberinden kompozisyonlar oluşturma. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
11 |
Renkli nesne etüdü. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
12 |
Etüdün yorumlanması (transformasyon,metafor ) |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
13 |
Renk ile diğer tasarım elemanlarının ilişkilerinin kurulması (doku, ritm, form, vb.). |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
14 |
Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
15 |
Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. |
Malzeme ve teknik tanıtılması. |
Uygulama çalışmaları ve eleştiriler. |
|
16/17 |
Projenin öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi. |
Projelerin kontrol edilmesi. |
Öğrenci sunumları. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
1 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
3 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
1 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
2 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
5 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|