Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Tasarım 2

Dersin Kodu : RS 124

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MELTEM GÖKMEN ARIOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci doğayı gözlemleyerek, edindiklerini yaratıcı süreçte kullanır.
Renk bilgisi oluşur.
Öğrenci malzeme bilgisi edinir, bunları bir tasarım sürecinde forma dönüştürme becerisi kazanır.
Öğrenci uygulamalardan edindiği deneyimlerle tasarım anlayışını oluşturur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanat elemanlarını tanımak, bilmek ve uygulamak.

Dersin İçeriği : Bu derste temel tasarım elemanları ve ilkeleri gözönünde bulundurularak renkli ve üç boyutlu çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalarda farklı maızemeler (alçı,kil,ahşap,tel,vb.) tanıtılmakta ve uygulama yöntemleri irdelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Temel Tasarım Atelyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içerik ve yöntemlerinin konuşulması. Kaynakların hazırlanması. Tartışma, soru-cevap.
2 Ton çubuğu (açık,koyu ve orta). Guaj boyasının tanıtılması. (siyah -beyaz guaj boya) Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
3 Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
4 Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. (Kolaj yöntemi) Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
5 Tek rengin ton çubuğunun hazırlanması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
6 Hazırlanan ton çubuğundan kompozisyon oluşturmalar. Atelyede nesnelerden düzenleme yapmak. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
7 İkili ve üçlü renk armonilerin yapılması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
8 Vize sınavı. . Projelerin kontrol edilmesi. Öğrenci sunumları.
9 Renk ve armoni üzerine çalışmalar. Renk çemberinin hazırlanması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
10 Renk çemberinden kompozisyonlar oluşturma. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
11 Renkli nesne etüdü. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
12 Etüdün yorumlanması (transformasyon,metafor ) Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
13 Renk ile diğer tasarım elemanlarının ilişkilerinin kurulması (doku, ritm, form, vb.). Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
14 Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
15 Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. Malzeme ve teknik tanıtılması. Uygulama çalışmaları ve eleştiriler.
16/17 Projenin öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi. Projelerin kontrol edilmesi. Öğrenci sunumları.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çağlarca,Sadettin(1993)Renk ve Armoni Kuralları İstanbul:İnkilap Yay.
 Işıngör,Mümtaz Eti,Erol Aslıer,Mustafa(1986) Resim-1.Ankara:Türk Tarih Kurumu Basımevi.
 Gürer,Latife-Gül.(2004)Temel Tasarım.İstanbul:Birsen Yay.
 Aksoy,Özgönül(2010) Biçimlendirme.İstanbul:Yem Yay.
 Tunalı, İsmail.(2002)Tasarım Felsefesine Giriş.İstanbul :Yem Yay.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 5
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 1
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 4
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 3
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 1
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 2
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 5
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 6 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 216
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.64
Dersin AKTS Kredisi: 9