Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Desen II

Dersin Kodu : RS 126

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ
Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Klasikten günümüze çizim ve resim teknik malzemelerini tanır
Malzemelerin kullanım teknikleri farklılıkları ve amaca yönelik malzemenin seçimi hakkında bilgi edinir
Anatomi figür çizme teknikleri ve bilgisini edinir
Temel Sanat Elemanları ve ilkeleri bilgisini (form, kompozisyon, gibi...) edinir
Bir fikirden yola çıkarak, tasarim, eskiz ve proje olarak desen defteri çalisma alişkanliği kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirebilir
Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla degerlendirebilecek bir entellektüel birikim edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin gözlem, algı, kavrama,duygu, sezgi ve karar öğelerini ortaya koymasını sağlayabilmek. Model ve nesnelerin çözümlenmesine yönelik bir analizle, insan bedenini kavramak ve estetik uyum çerçevesinde algılayarak onu sanatsal teknik malzemelerle ve uygulamalarla yeniden üretebilmektir.

Dersin İçeriği : Desen dersinde geçen terimler. İnsan figüründe ölçü- oran.İnsan vücudunda hareket ve planlar. Canlı ve cansız modellerden değişik araç gereçlerle çalışmak. Deformasyon, metamorfoz, stilizasyon, soyutlama yöntemleri. Ünlü sanatçıların desen örneklerinin incelenmesi ve canlı modelden eskiz çizimleri. Desende yüzey ve plan ilişkileri. Canlı modelden etütler.Model ve nesnelerden değişik çizim teknikleri ile desen çizimi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Desen Atölyesi.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eskiz –desen defterlerinde uygulamalı olarak tasarımda gerçeklik ve imge sorunsalı Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım
2 Yüzey: Boş - dolu kavrmları Yüzey: Açık - Koyu kavramları Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım
3 Doku çalışması (doğal doku) Doku çalışması (yapay doku) Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım
4 İmgesel tasarımda çizimsel çözümlemeler. Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
5 Portre çizimleri (çizgisel etüd) Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
6 Otoportre çizimleri (lekesel etüd-valörcü anlayış) Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
7 Figüratif anlatımda deneysel uygulamalar Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
8 Vize Sanatsal atölye ortamı Uygulamalı ve genel değerlendirme
9 Figür "canlı model" (akademik) Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
10 Figür "canlı model" (kaligrafik) Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
11 Figür "canlı model" - Deformasyon Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
12 Figür "canlı model" - Metamorfoz Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
13 Röprodüksiyon inceleme - Yapıt analizi " desen açısından" Slayt ve pps. gösterimi. Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
14 Yapıtların desen açısından yeniden yorumlanması Slayt ve pps. gösterimi. Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri
15 Yapıtların desen açısından yeniden yorumlanması ve sergi hazırlığı üzerine pratik bilgiler Gözlem, inceleme ve araştırma Görsel ve sözel anlatım
16/17 Final Sanatsal atölye ortamı Uygulamalı ve genel değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çizgi ve Eller, Osman Hamdi Bey´den Günümüze Türk Resminde Desen, Y.K.Y.
 Fikret Mualla, Yeni Adem´den Desenler, 1936-1937, Kültür Bak. Y.
 Frank Auerbach, The British Council. Kritische Grafik in der Weimarer Zeit, katalog.
 Ekspresyonizm sonrası, Wuppertal Vonder Heydt Müzesi Koll.
 Mehmet Güleryüz, Kırk Yıl Desen, Y.K.Y.
Diğer Kaynaklar   Sanatçı Defterleri, "Osman Hamdi Bey´den Günümüze", Y.K.Y.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 4
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 4
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 4
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 3
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 5
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4