Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 417 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ Doç.Dr. SUAT KARAASLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
konu il ilgili temel ilke ve kavramları bilir. Öğretmenlik uygulamalarında temel bilgileri yorumlar açıklayabilir ve ifade eder Sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar Gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları tanır. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolüne ilişkin uygulamaları bilir Derse uygun etkinlikleri, ders planı olarak raporlaştırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adayının okulu, öğretmenleri, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretmen ve Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin dersi işleyiş aşamalarını gözlemleme, okul yönetiminin ve okulun toplum içerisindeki konumunu inceleme, porfolyo hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Uygulama okulları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okul deneyimi dersini alan öğrencilerin uygulama okulu ve uygulama öğretmeniyle tanıştırılması. |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
2 |
Okul deneyimi etkinliklerinin planlanması |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
3 |
Öğtermenin okulda bir günü |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
4 |
Öğrencinin okuldaki bir günü |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
5 |
Bir öğrencinin okuldaki incelenmesi |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
6 |
Öğretim yöntemleri |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
7 |
Yan branşta öğretim yöntemleri |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
8 |
Derslerin gözlenmesi |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
9 |
Yan branşta derslerin gözlenmesi |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
10 |
Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
11 |
Okulda araç - gereç ve yazılı kaynaklar |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
12 |
Soru sormayı gözlemleme |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
13 |
Okul müdürü ve okul kuralları |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
14 |
Okul ve toplum |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
15 |
Mikro öğretim teknikleri |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
16/17 |
Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi |
yapacağı etkinliğin içeriğini öğrenme. |
yüz yüzü anlatım uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
5 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
5 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
5 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
3 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
5 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
4 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|