Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heykel Asa V (1-2)

Dersin Kodu : HY 423

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Teknik bilgisi oluşur
Malzeme bilgisi oluşur
Teknik bilgisi oluşur
Özgün çalışmalar ortaya koyar
Kavramlarla düşünür ve tartışır
Özgün tasarım ve uygulamalar yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciyi artistik, teknik ve kavramsal olarak belirli bir olgunluğa ulaştırmak.

Dersin İçeriği : Öğrencinin kişisel üslup ve teknik bilgilerini göz önünde bulundurarak özgün çalışmalar yapmak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma
2 Atölyenin hazırlanması, atölye olanakları ve ders içerik programınnı belirlenmesi İşbirliği Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Çalışma konusunnu örnekler ve kavramlar üzerinden tartışlılıp belirlenmesi, çalışma ile ilgili konuya uygun gerecin (taş-ahşap-metal) seçimi Görseller ve metinler Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim
4 Çalışma konusunun maketler üzerinden tartışılması Görseller ve metinler Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim
5 Belirlenen malzeme ile ilgili (taş-ahşap-metal) teknik bilginin aktarılması ve öğretilmesi Görseller ve metinler Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim
6 Karar verilen projenin uygulanması Teknik malzemeler Anlatım, gösterim, uygulama
7 Projeye devam edilimesi Teknik malzemeler Anlatım, gösterim, uygulama
8 Vize
9 Kavram belirlenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması (Eleştiri ve analiz) Görseller ve metinler Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim
10 Desen ve maketler üzerinden tartışılması Görseller ve metinler Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim
11 Malzemenin (taş-ahşap-metal)belirlenmesi ve tekniğinin öğretilmesi Görseller ve metinler Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösterim
12 2. projenin uyguanması Teknik malzemeler Anlatım, gösterim, uygulama
13 2. projenin uyguanması Teknik malzemeler Anlatım, gösterim, uygulama
14 2. projenin uyguanması Teknik malzemeler Anlatım, gösterim, uygulama
15 Genel değerlendirme Düzenleme Anlatım, tartışma ve soru cevap
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  E.H.Gombrich Sanatın Öyküsü Remzi Kitabevi
 Norbert Lynton Modern Sanatın Öyküsü Remzi Kitabevi
 John Boardman Yunan Heykeli Homer Kitabevi
 Hüseyin Gezer Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, Türkiye iş Bankası Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 1
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 0
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 2
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 0
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 10 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 232
Toplam İş Yükü / 25 (s): 9.28
Dersin AKTS Kredisi: 9