Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Deneysel Sanat Çalışmaları I

Dersin Kodu : RSS321

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CEM DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanatsal üretim olarak deneysel çalışmalar yapar
Günümüz sanatı sorunlarını tanır
2. dünya savaşı sonrası gelişen sanatsal üretim pratiklerini tanır
Disiplinler arası çalışmaları kavrar
Farklı yöntem ve tekniklerle bir sanat ürünü oluşturulabileceğini kavrar
Kültür endüstrisi olgusunun sanat üzerindeki etkilerini açıklayabilir
Sanatsal üretimin her türden tekniği ve mecrayı kullanabileceğini kavrar
Sanatsal dil ve bilgi alanının hayatla ve gerçeklikle bağ kurabilmenin olanaklarını taşıdığını kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Herhangi bir sanatsal üretim pratiğine (disiplinine) bağlı kalmaksızın, bireyin gerçeklikle kurduğu bağı yaratıcı, sanatsal bir ifadeye dönüştürme koşullarını ve olanaklarını deneyimlemek.

Dersin İçeriği : Bu ders sanatın bir bilgi alanı olarak kavranmasını,,bireyin bu bilgi alanı içinden hayatla bağ kurmasına olanak sağlayacak şekilde ,her hangi bir disipline bağlı kalmaksızın her türden malzeme, teknik ve yöntemi kullanarak bireysel yaratıcılığını geliştirecek deneysel çalışmalar yapmayı içermektedir..

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Bölüm Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı,içeriği ve ders planının paylaşımı. Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama. proğramın açıklanması
2 Sanat kuramlarının sanatı açıklama biçimlerindeki farklılıkların irdelenmesi ve sanatın bir bilgi alanı olarak belirlenmesi. Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama anlatım ve tartışma
3 Modernizm ve modern sanat kavramlarının dönemin sosyal kültürel.sanatsal, ekonomik ve ideolojik yapılarının analiz edilerek irdelenmesi. önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama anlatım ve tartışma
4 Avangard sanatın ayırdedici özellikleriin belirlenmesi.Sanatta deneysel yaklaşımların ürün incelemeleriyle tartışılması. önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama örnekler üzerinden irdeleme
5 Modernizm ve avangard sanat ilişkisinin irdelenmesi ve örnekler üzerinden analizi. Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma
6 Disiplinlerarasılık ve metinlerarasılık kavramlarının 20. yüzyıl sanatındaki deneysel yaklaşımlara etkisinin örnekler üzerinden analizi ve tartışılması. Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma
7 Vize sınavı. Yazılı sınav ve ödev teslimi yazılı sınav
8 2. Dünya savaşı sonrası dönemin sosyal ,kültürel ,sanatsal ,ekonomik ve ideolojik yapısının belirlenmesi. Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama anlatım ve tartışma
9 2. Dünya Savaşı sonrası dönemin sanatının örnekler üzerinden analizi Önetilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartımma
10 1960-1980 dönemi sanatının irdelenmesi ve örnekler üzerinden analizi. önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama Anlatım,örnekler üzerinden irdelemeve tartışma
11 Neo liberal ekonomik yapının kültürel yansıması olarak postmodernizmin irdelenmesi.Modernizm ve post modernizmin karşılaştırmalı analizi Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama anlatım ve tartışma
12 1980 den günümüze sanatın genel özelliklerinin belirlenmesi.Farklı sanatsal üretim pratiklerinin ve teknolojik olanakların deneysel yaklaşımlara etkisinin örnek ürün incelemeleriyle analizi. kÖnerilen metinlerin okunması,aynak ve arşiv tarama Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma
13 Günümüz sanatının sorunsallaştırılması ve örnekler üzerinden analizi .-I Kültür Endüstrisi Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama Anlatım,örnekler üzerinden irdelemeve tartışma
14 Günümüz sanatının sorunsallaştırılması ve örnekler üzerinden analizi .-II Sanat ve Siyaset Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma
15 Günümüz sanatının sorunsallaştırılması ve örnekler üzerinden analizi .-III Bugün Avangard Sanat Olanaklı mıdır? Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma.
16/17 Final sınavı. Yazılı sınav ve ödev teslimi yazılı sınav ve ödev teslimi.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  20 yy Batı Sanatında Akımlar,Ahu Antmen Sel Yay.
 Kültür Endüstrisi,Theodor Adorno,İletişim Yay
 Sanatta Alternatif Arayışlar, Nancy Atakan, Karakalem yay.
 Çağdaş Sanat ve Kültüralizm: Kimlik ve Estetik,Der. Ali Artun, İletişim Yay.
 Norbert Lynton ,Modern Sanatın öyküsü, Remzi kitabevi
 Post yapısalcılık ve Postmodernizm, Madan Sarup, 1995 ,Ark Yayınları
 Sanatın Sonundan Sonra´ Arthur C. Danto Ayrıntı Yay.
 ´Modernizmden postmodernizme Sanat´, mehmet Yılmaz,2006, Ütopya Yay.
 Avangard Kuramı,Peter Bürger,İletişim Yay
 Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları,Krishan Kumar,Dost.Yay.
 Yürüyen Kelimeler, Eduardo Galeano, Çitlenbik Yay.
 Avangard Kuramı, Peter Bürber, İletişim Yay.
 Sanat A.Ş. Çağdaş sanat Ve Bienaller, İletişim Yay
 Kucaklaşmanın Kitabı, Eduardo Galeano, Can Yay.
 Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi,: Estetik Modernizmin Tasfiyesi, der.Ali Artun,İletişim yay.
Diğer Kaynaklar  Art Since 1940 Jonathan Fineberg 2000.,Laurence King Publishing
 Yürüme, Oruç Aruoba, Metis yay.
 Postmodernizm ,haz.Necmi Zeka, Kıyı Yay.
 ´Gerçeğin Geri Dönüşü´,Hal Foster,2000, ayrıntı yay..
 Kunst Der Gegenwart´ Klaus Honnef,1988, Taschen press
 Sanatın Sonu, Donald Kuspit, Metis Yay
 Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Mehmet Yılmaz, Ütopya yay.
 Yürümek_Evet, Thomas Bernard, YKY


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 2
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 1
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 5
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 1
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 1
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 1
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 1
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 5
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3