|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deneysel Sanat Çalışmaları I |
|
Dersin Kodu |
: |
RSS321 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CEM DEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanatsal üretim olarak deneysel çalışmalar yapar Günümüz sanatı sorunlarını tanır 2. dünya savaşı sonrası gelişen sanatsal üretim pratiklerini tanır Disiplinler arası çalışmaları kavrar Farklı yöntem ve tekniklerle bir sanat ürünü oluşturulabileceğini kavrar Kültür endüstrisi olgusunun sanat üzerindeki etkilerini açıklayabilir Sanatsal üretimin her türden tekniği ve mecrayı kullanabileceğini kavrar Sanatsal dil ve bilgi alanının hayatla ve gerçeklikle bağ kurabilmenin olanaklarını taşıdığını kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Herhangi bir sanatsal üretim pratiğine (disiplinine) bağlı kalmaksızın, bireyin gerçeklikle kurduğu bağı yaratıcı, sanatsal bir ifadeye dönüştürme koşullarını ve olanaklarını deneyimlemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders sanatın bir bilgi alanı olarak kavranmasını,,bireyin bu bilgi alanı içinden hayatla bağ kurmasına olanak sağlayacak şekilde ,her hangi bir disipline bağlı kalmaksızın her türden malzeme, teknik ve yöntemi kullanarak bireysel yaratıcılığını geliştirecek deneysel çalışmalar yapmayı içermektedir.. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Bölüm Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı,içeriği ve ders planının paylaşımı. |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama. |
proğramın açıklanması |
|
2 |
Sanat kuramlarının sanatı açıklama biçimlerindeki farklılıkların irdelenmesi ve sanatın bir bilgi alanı olarak belirlenmesi. |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
anlatım ve tartışma |
|
3 |
Modernizm ve modern sanat kavramlarının dönemin sosyal kültürel.sanatsal, ekonomik ve ideolojik yapılarının analiz edilerek irdelenmesi. |
önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
anlatım ve tartışma |
|
4 |
Avangard sanatın ayırdedici özellikleriin belirlenmesi.Sanatta deneysel yaklaşımların ürün incelemeleriyle tartışılması. |
önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
örnekler üzerinden irdeleme |
|
5 |
Modernizm ve avangard sanat ilişkisinin irdelenmesi ve örnekler üzerinden analizi. |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma |
|
6 |
Disiplinlerarasılık ve metinlerarasılık kavramlarının 20. yüzyıl sanatındaki deneysel yaklaşımlara etkisinin örnekler üzerinden analizi ve tartışılması. |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma |
|
7 |
Vize sınavı. |
Yazılı sınav ve ödev teslimi |
yazılı sınav |
|
8 |
2. Dünya savaşı sonrası dönemin sosyal ,kültürel ,sanatsal ,ekonomik ve ideolojik yapısının belirlenmesi. |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
anlatım ve tartışma |
|
9 |
2. Dünya Savaşı sonrası dönemin sanatının örnekler üzerinden analizi |
Önetilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartımma |
|
10 |
1960-1980 dönemi sanatının irdelenmesi ve örnekler üzerinden analizi. |
önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
Anlatım,örnekler üzerinden irdelemeve tartışma |
|
11 |
Neo liberal ekonomik yapının kültürel yansıması olarak postmodernizmin irdelenmesi.Modernizm ve post modernizmin karşılaştırmalı analizi |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
anlatım ve tartışma |
|
12 |
1980 den günümüze sanatın genel özelliklerinin belirlenmesi.Farklı sanatsal üretim pratiklerinin ve teknolojik olanakların deneysel yaklaşımlara etkisinin örnek ürün incelemeleriyle analizi. |
kÖnerilen metinlerin okunması,aynak ve arşiv tarama |
Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma |
|
13 |
Günümüz sanatının sorunsallaştırılması ve örnekler üzerinden analizi .-I Kültür Endüstrisi |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
Anlatım,örnekler üzerinden irdelemeve tartışma |
|
14 |
Günümüz sanatının sorunsallaştırılması ve örnekler üzerinden analizi .-II Sanat ve Siyaset |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
Anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma |
|
15 |
Günümüz sanatının sorunsallaştırılması ve örnekler üzerinden analizi .-III Bugün Avangard Sanat Olanaklı mıdır? |
Önerilen metinlerin okunması,kaynak ve arşiv tarama |
anlatım,örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma. |
|
16/17 |
Final sınavı. |
Yazılı sınav ve ödev teslimi |
yazılı sınav ve ödev teslimi. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
20 yy Batı Sanatında Akımlar,Ahu Antmen Sel Yay.
Kültür Endüstrisi,Theodor Adorno,İletişim Yay
Sanatta Alternatif Arayışlar, Nancy Atakan, Karakalem yay.
Çağdaş Sanat ve Kültüralizm: Kimlik ve Estetik,Der. Ali Artun, İletişim Yay.
Norbert Lynton ,Modern Sanatın öyküsü, Remzi kitabevi
Post yapısalcılık ve Postmodernizm, Madan Sarup, 1995 ,Ark Yayınları
Sanatın Sonundan Sonra´ Arthur C. Danto Ayrıntı Yay.
´Modernizmden postmodernizme Sanat´, mehmet Yılmaz,2006, Ütopya Yay.
Avangard Kuramı,Peter Bürger,İletişim Yay
Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları,Krishan Kumar,Dost.Yay.
Yürüyen Kelimeler, Eduardo Galeano, Çitlenbik Yay.
Avangard Kuramı, Peter Bürber, İletişim Yay.
Sanat A.Ş. Çağdaş sanat Ve Bienaller, İletişim Yay
Kucaklaşmanın Kitabı, Eduardo Galeano, Can Yay.
Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi,: Estetik Modernizmin Tasfiyesi, der.Ali Artun,İletişim yay.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Art Since 1940 Jonathan Fineberg 2000.,Laurence King Publishing
Yürüme, Oruç Aruoba, Metis yay.
Postmodernizm ,haz.Necmi Zeka, Kıyı Yay.
´Gerçeğin Geri Dönüşü´,Hal Foster,2000, ayrıntı yay..
Kunst Der Gegenwart´ Klaus Honnef,1988, Taschen press
Sanatın Sonu, Donald Kuspit, Metis Yay
Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Mehmet Yılmaz, Ütopya yay.
Yürümek_Evet, Thomas Bernard, YKY
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
2 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
1 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
5 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
1 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
1 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
1 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
1 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
5 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
3 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|