|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
E 315 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Milli Eğitim Temel Kanunu’nu bilir. 2-Türk Milli Eğitimi’nin genel amaçlarını bilir. 3-Görsel sanatlar eğitiminin temel kavramlarını bilir. 4-Görsel sanatlar eğitiminin genel amaçlarını bilir. 5-Görsel sanatlar eğitiminin ilkelerini bilir. 6-Görsel sanatlar eğitiminin temel becerilerini bilir ve uygular. 7-Sanatsal düzenleme elemanlarını bilir ve çalışmalarında uygular. 8- Sanatsal düzenleme ilkelerini bilir ve çalışmalarında uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, görsel sanatlara özgü temel kavramları, bu kavramların görsel sanatlar öğretimi ile ilişkisini ve görsel sanatlar eğitiminde öğretim yöntemlerini ele almaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel sanatlar dersinin önemini ve bu dersin farklı yaş gruplarına göre nasıl öğretileceğini içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. |
Ders ile ilgili kaynaklar ve proje konularının hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Milli Eğitim Temel Kanunu ve Türk Milli Eğitimi’nin Genel Amaçları. |
Ders metninin hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Görsel sanatlar eğitiminin gerekliliği. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Görsel sanatlar eğitiminde temel kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Görsel Sanatlar Eğitiminin Genel Amaçları. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Görsel sanatlar eğitiminin ilkeleri. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Görsel sanatlar eğitiminin kazandırmayı hedeflediği temel beceriler. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Sanatsal düzenleme elemanları |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Sanatsal düzenleme ilkeleri |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
Görsel sanatlar eğitiminde temel yöntemler. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
görsel sanatlar eğitiminde temel yöntemler. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Proje sunumu |
|
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Proje sunumu |
Projelerin incelenmesi. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Proje sunumu |
Projelerin incelenmesi. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Final (Proje sunumu değerlendirme) |
Projelerin incelenmesi. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Artut, Kazım. (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Artut, Kazım. (2010). Güzel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Gökaydın, Nevide. (1998). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Hurwitz, Al ve M. Day. (2001). Children and Their Art – Methods for the Elementary School. Australia: Thomson-Wadsworth.
Kırışoğlu, Olcay Tekin. (2002). Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Kırışoğlu, Olcay ve Mary Stokrocki. (1997). İlköğretim Sanat Eğitimi. Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
San, İnci. (1983). Sanat Eğitimi Kuramları. Ankara: Tan Yayınları.
Özsoy, Vedat. (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi / Resim–İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
Striker, Susan Glaser. (2005). Çocuklarda Sanat Eğitimi. (Çev Azize Akın), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
TÜRKDOĞAN, Galip. (1981). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim–İş Öğretimi). Ankara: Ayyıldız Matbaası A.Ş.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
3 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
5 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
2 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
3 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
5 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
3 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
2 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
4 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
3 |
21 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|