Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri I

Dersin Kodu : E 315

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Milli Eğitim Temel Kanunu’nu bilir.
2-Türk Milli Eğitimi’nin genel amaçlarını bilir.
3-Görsel sanatlar eğitiminin temel kavramlarını bilir.
4-Görsel sanatlar eğitiminin genel amaçlarını bilir.
5-Görsel sanatlar eğitiminin ilkelerini bilir.
6-Görsel sanatlar eğitiminin temel becerilerini bilir ve uygular.
7-Sanatsal düzenleme elemanlarını bilir ve çalışmalarında uygular.
8- Sanatsal düzenleme ilkelerini bilir ve çalışmalarında uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, görsel sanatlara özgü temel kavramları, bu kavramların görsel sanatlar öğretimi ile ilişkisini ve görsel sanatlar eğitiminde öğretim yöntemlerini ele almaktır.

Dersin İçeriği : Görsel sanatlar dersinin önemini ve bu dersin farklı yaş gruplarına göre nasıl öğretileceğini içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. Ders ile ilgili kaynaklar ve proje konularının hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
2 Milli Eğitim Temel Kanunu ve Türk Milli Eğitimi’nin Genel Amaçları. Ders metninin hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
3 Görsel sanatlar eğitiminin gerekliliği. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
4 Görsel sanatlar eğitiminde temel kavramlar. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
5 Görsel Sanatlar Eğitiminin Genel Amaçları. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
6 Görsel sanatlar eğitiminin ilkeleri. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
7 Görsel sanatlar eğitiminin kazandırmayı hedeflediği temel beceriler. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
8 Vize
9 Sanatsal düzenleme elemanları Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
10 Sanatsal düzenleme ilkeleri Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
11 Görsel sanatlar eğitiminde temel yöntemler. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
12 görsel sanatlar eğitiminde temel yöntemler. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
13 Proje sunumu Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
14 Proje sunumu Projelerin incelenmesi. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
15 Proje sunumu Projelerin incelenmesi. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.
16/17 Final (Proje sunumu değerlendirme) Projelerin incelenmesi. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Artut, Kazım. (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
 Artut, Kazım. (2010). Güzel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
 Gökaydın, Nevide. (1998). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
 Hurwitz, Al ve M. Day. (2001). Children and Their Art – Methods for the Elementary School. Australia: Thomson-Wadsworth.
 Kırışoğlu, Olcay Tekin. (2002). Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Kırışoğlu, Olcay ve Mary Stokrocki. (1997). İlköğretim Sanat Eğitimi. Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
 San, İnci. (1983). Sanat Eğitimi Kuramları. Ankara: Tan Yayınları.
 Özsoy, Vedat. (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi / Resim–İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
 Striker, Susan Glaser. (2005). Çocuklarda Sanat Eğitimi. (Çev Azize Akın), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
 TÜRKDOĞAN, Galip. (1981). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim–İş Öğretimi). Ankara: Ayyıldız Matbaası A.Ş.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 3
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 3
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 5
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 4
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 3
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 5
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 3
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 2
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4