|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heykel Seçmeli Atölye III |
|
Dersin Kodu |
: |
HY 303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN Doç.Dr. SUAT KARAASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geometrik formlar aracılığıyla komposizyon çalışmaları yapar Antik eserlerden kopya çalışmaları yapar Bir konu kapsamında çizilen desen, eskiz, taslak gibi çizimleri kabartma(rölyef) yolu ile gerçekleştirebilir Canlı model kullanarak, insan yüzündeki organik ve geometrik formların analizini yapabilir. İnsan yüzünün anatomik yapısını tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, antik kopya mask, büst ve tors uygulamaları ile öğrencinin form ve kompozisyon bilgisini gelştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kilin özellik ve olanakları tanıtılarak; üç boyutlu biçimlendirme yöntemleri öğretilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geometrik formlardan kompozisyon çalışması üzerine konuşma |
Kaynak inceleme |
tartışma ve eleştiri |
|
2 |
Kil hazırlığı |
Kil hazırlığı |
kil hazırlığı |
|
3 |
kompozisyon çalışması için gerekli konstrüksiyonun hazırlanması |
yok |
teknik çalışma |
|
4 |
Geometrik form kompozisyon çalışması |
Geometrik form çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
5 |
Geometrik form kompozisyon çalışması |
Geometrik form çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
6 |
Geometrik form kompozisyon çalışması |
Geometrik form çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
7 |
Geometrik form kompozisyon çalışması |
Geometrik form çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
8 |
Vize |
Vize |
vize |
|
9 |
Sonuçlanan çalışmaların kalıplandırılması |
Kalıp hazırlığı |
kalıp alma |
|
10 |
Çalışmaların dökümü |
Döküm hazırlığı |
döküm yöntemi |
|
11 |
Antik eserlerden kopya çalışması için örnek çalışmarın incelenmesi |
Kaynak inceleme |
tartışma ve eleştiri |
|
12 |
Antik büst kopya çalışması |
Büst çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
13 |
Antik büst kopya çalışması |
Büst çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
14 |
Antik büst kopya çalışması |
Büst çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
15 |
Antik büst kopya çalışması |
Büst çalışması |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sönmez Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991
Bilge Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982
Erdem Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992
Baysal Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979
John Plowman, Sculptural Techniques, A&C Black London, 2004
Peter Clough, Sculptural Materials In The Classroom, A&C Black London, 2000
Sarah Simlet, Anatomy For The Artist, A Dorling Kindersley Book, 2001
Peter Clough, Sculptural Materials In The Classroom, A&C Black London, 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
5 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
4 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
3 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
3 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
1 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
4 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|