Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heykel Seçmeli Atölye III

Dersin Kodu : HY 303

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. RAGIP ŞAHİN
Doç.Dr. SUAT KARAASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Geometrik formlar aracılığıyla komposizyon çalışmaları yapar
Antik eserlerden kopya çalışmaları yapar
Bir konu kapsamında çizilen desen, eskiz, taslak gibi çizimleri kabartma(rölyef) yolu ile gerçekleştirebilir
Canlı model kullanarak, insan yüzündeki organik ve geometrik formların analizini yapabilir.
İnsan yüzünün anatomik yapısını tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, antik kopya mask, büst ve tors uygulamaları ile öğrencinin form ve kompozisyon bilgisini gelştirmektir.

Dersin İçeriği : Kilin özellik ve olanakları tanıtılarak; üç boyutlu biçimlendirme yöntemleri öğretilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Geometrik formlardan kompozisyon çalışması üzerine konuşma Kaynak inceleme tartışma ve eleştiri
2 Kil hazırlığı Kil hazırlığı kil hazırlığı
3 kompozisyon çalışması için gerekli konstrüksiyonun hazırlanması yok teknik çalışma
4 Geometrik form kompozisyon çalışması Geometrik form çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
5 Geometrik form kompozisyon çalışması Geometrik form çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
6 Geometrik form kompozisyon çalışması Geometrik form çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
7 Geometrik form kompozisyon çalışması Geometrik form çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
8 Vize Vize vize
9 Sonuçlanan çalışmaların kalıplandırılması Kalıp hazırlığı kalıp alma
10 Çalışmaların dökümü Döküm hazırlığı döküm yöntemi
11 Antik eserlerden kopya çalışması için örnek çalışmarın incelenmesi Kaynak inceleme tartışma ve eleştiri
12 Antik büst kopya çalışması Büst çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
13 Antik büst kopya çalışması Büst çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
14 Antik büst kopya çalışması Büst çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
15 Antik büst kopya çalışması Büst çalışması Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sönmez Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991
 Bilge Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982
 Erdem Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992
 Baysal Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979
 John Plowman, Sculptural Techniques, A&C Black London, 2004
 Peter Clough, Sculptural Materials In The Classroom, A&C Black London, 2000
 Sarah Simlet, Anatomy For The Artist, A Dorling Kindersley Book, 2001
 Peter Clough, Sculptural Materials In The Classroom, A&C Black London, 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 5
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 4
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 3
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 3
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 4
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 1
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4