Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heykel Asa III

Dersin Kodu : HY 313

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SUAT KARAASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : canlı model üzerinden anatomik yapıyı çözümleyerek plastik dille ifade edebilir
figüratif ve soyut komposizyon çalışmaları yapabilir
kilin fiziksel özelliklerini ve sunduğu olanakları bilir
büst ve figür çalışmaları için gerekli konstrüksiyonu yapabilir
alçı kalıp ve döküm tekniklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : DOĞA FORMLARINDAN YARARLANILARAK, DOĞAL OLANDAN PLASTİK OLANA GEÇİŞ SÜRECİNDE KİŞİSEL EĞİLİMLERİ DE GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURARAK, ÖZGÜN TASARIMLAR GERÇEKLEŞTİRMEK

Dersin İçeriği : İnsan vücudunun anatomik yapısı tüm ayrıntıları ile incelenerek modle edilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Canlı model etüt çalışması için gerekli kilin hazırlanarak plastik kıvama getirilmesi Kil Hazırlığı Teknik çalışma
2 Örnek çalışmaların incelenmesi ve tartışma Kaynak Tarama Kaynak tarama
3 Etüt çalışması için gerekli konstrüksiyonun hazırlanması Yok Teknik çalışma
4 Canlı modelden figür etüt çalışması 1 Etüt Çalışması modle yöntemi
5 Canlı modelden figür etüt çalışması 1 Etüt Çalışması modle yöntemi
6 Canlı modelden figür etüt çalışması 1 Etüt Çalışması modle yöntemi
7 Canlı modelden figür etüt çalışması 1 Etüt Çalışması modle yöntemi
8 vize Vize vize
9 Sonuçlanan çalışmaların kalıplandırılması Kalıplandırma hazırlığı Molding method
10 Kalıplanan çalışmanın orijinal dökümü Döküm Hazırlığı Casting method
11 Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi 2 Yok Çizim yöntemi
12 Canlı modelden etüt çalışması 2 Etüt Çalışması modle yöntemi
13 Canlı modelden etüt çalışması 2 Etüt Çalışması modle yöntemi
14 Canlı modelden etüt çalışması 2 Etüt Çalışması modle yöntemi
15 Canlı modelden etüt çalışması 2 Etüt Çalışması modle yöntemi
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sarah Simlet, Anatomy For The Artist, A Dorling Kindersley Book, 2001
 Peter Clough, Sculptural Materials In The Classroom, A&C Black London, 2000
 Bernard Champigneulle, Rodin, Thames and Hudson, 1988
 John Plowman, Sculptural Techniques, A&C Black London, 2004
 Ani Huntürk, Heykel ve Sanat Kuramları, Kitabevi, İstanbul, 2011
 E.H.Gombrich, Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi, Ankara, 1980
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 5
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 4
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 4
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 3
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 4
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 2
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 4
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 1
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 224
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.96
Dersin AKTS Kredisi: 9