|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heykel Asa III |
|
Dersin Kodu |
: |
HY 313 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUAT KARAASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
canlı model üzerinden anatomik yapıyı çözümleyerek plastik dille ifade edebilir figüratif ve soyut komposizyon çalışmaları yapabilir kilin fiziksel özelliklerini ve sunduğu olanakları bilir büst ve figür çalışmaları için gerekli konstrüksiyonu yapabilir alçı kalıp ve döküm tekniklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
DOĞA FORMLARINDAN YARARLANILARAK, DOĞAL OLANDAN PLASTİK OLANA GEÇİŞ SÜRECİNDE KİŞİSEL EĞİLİMLERİ DE GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURARAK, ÖZGÜN TASARIMLAR GERÇEKLEŞTİRMEK |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan vücudunun anatomik yapısı tüm ayrıntıları ile incelenerek modle edilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlı model etüt çalışması için gerekli kilin hazırlanarak plastik kıvama getirilmesi |
Kil Hazırlığı |
Teknik çalışma |
|
2 |
Örnek çalışmaların incelenmesi ve tartışma |
Kaynak Tarama |
Kaynak tarama |
|
3 |
Etüt çalışması için gerekli konstrüksiyonun hazırlanması |
Yok |
Teknik çalışma |
|
4 |
Canlı modelden figür etüt çalışması 1 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
5 |
Canlı modelden figür etüt çalışması 1 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
6 |
Canlı modelden figür etüt çalışması 1 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
7 |
Canlı modelden figür etüt çalışması 1 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
8 |
vize |
Vize |
vize |
|
9 |
Sonuçlanan çalışmaların kalıplandırılması |
Kalıplandırma hazırlığı |
Molding method |
|
10 |
Kalıplanan çalışmanın orijinal dökümü |
Döküm Hazırlığı |
Casting method |
|
11 |
Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi 2 |
Yok |
Çizim yöntemi |
|
12 |
Canlı modelden etüt çalışması 2 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
13 |
Canlı modelden etüt çalışması 2 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
14 |
Canlı modelden etüt çalışması 2 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
15 |
Canlı modelden etüt çalışması 2 |
Etüt Çalışması |
modle yöntemi |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sarah Simlet, Anatomy For The Artist, A Dorling Kindersley Book, 2001
Peter Clough, Sculptural Materials In The Classroom, A&C Black London, 2000
Bernard Champigneulle, Rodin, Thames and Hudson, 1988
John Plowman, Sculptural Techniques, A&C Black London, 2004
Ani Huntürk, Heykel ve Sanat Kuramları, Kitabevi, İstanbul, 2011
E.H.Gombrich, Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi, Ankara, 1980
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
4 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
3 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
4 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
2 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
1 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
4 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 224 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|