Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grafik Asa III

Dersin Kodu : GF 313

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. AŞKIN ŞEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Grafik Tasarım sanatının,tanımını,tarihçesini ve gelişim evrelerini bilir.
2- Bütünlüklü tasarlamayı açıklayabilir.
3-Reklam ve tanıtım sorunlarına çözüm önerileri geliştirmenin yöntemlerini ve tekniklerini açıklayabilir.
4- Ürün, hizmet ya da kurum kimliği kavramlarını açıklayabilir.
5-Türk grafik tasarımcılarını ve grafik ürünlerini tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tanıtım ve reklam etkinliklerinin temel ilkelerini öğretmek; yaratıcı fikir geliştirebilme ve bu fikri uygulanabilir bir çözüm önerisine dönüştürebilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, grafik tasarım algısı kazandırılmaktadır. Yapılan projeler ile, grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi yöntemi kazandırılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atölyenin bir dönemlik programı hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Atölye için gerekli malzeme ve kaynaklar önerilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Bir önceki dönemin programı ve uygulanmış projeleri üzerine değerlendirmeler yapılır.
2 Dönem Projesi belirlenir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Dönem projesi hakkında bilgi verilir.
3 Dönem projesi hakkında bilgilendirme yapılır. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Dönem projesinin teknik ve uygulama bilgileri verilir.
4 Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Taslakların temel fikirleri değerlendirilir.
5 Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Taslaklar teknik ve içerik yönünden değerlendirilir.
6 Dönem projesi için taslaklar değerlendirilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Taslakların değerlendirilmesi yapılır.
7 Dönem projesinin ilk sunumu. Sunum Hazırlığı Projenin ilk aşamada teslim edilecek uygulamaları her öğrenci tarafından dosya halinde teslim edilir.
8 Ara sınav Tasarım bütünlüğü dikkate alınarak değerlendirmeler yapılır.
9 Dönem projesine devam edilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Medya ve mecra bilgileri örnekler üzerinden aktarılır.
10 Dönem projesine devam edilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Tipografi bilgileri aktarılır.
11 Dönem projesine devam edilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Uygulamalar ve taslakların değerlendirmeleri yapılır.
12 Dönem projesine devam edilir. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Uygulamalar ve taslakların değerlendirmeleri yapılır.
13 Dönem projesi uygulamaları. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projelerin yazı, görsel imaj, kompozisyon, tipografi değerlendirmeleri yapılır.
14 Dönem proje ürünlerinin değerlendirmesi. Sunum Hazırlığı Uygulanabilirlik, üretim biçimi, malzeme, tipografi üzerine değerlendirmeler yapılır. Proje sunumu hakkında bilgi verilir.
15 Proje sunumu. Projelerin sonuçları değerlendirilir.
16/17 Son Sınav Proje değerlendirilir.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bektaş, Dilek, "Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi"
 Becer, Emre, "Modern Sanat ve Yeni Tipografi"
 Tepecik, Andan, "Grafik Sanatlar Tarih-Tasarım-Teknoloji"
 Yazılar "Grafikerler Meslek Kuruluşu"
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 1
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 3
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 2
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 4
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 3
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 3
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 2
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 3
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 2
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 214
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.56
Dersin AKTS Kredisi: 9