|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim İlke Ve Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları açıklar Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini anlayabilir Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklayabilir Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklayabilir Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklayabilir Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklayabilir Öğretimde araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini açıklayabilir Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak uygun bir ders planlar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme,…. |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
2 |
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
3 |
Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi |
ev ödevi |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
4 |
Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
5 |
Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
6 |
Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
7 |
Yöntem seçimini etkileyen faktörler |
ev ödevi |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
8 |
ara sınav |
sınava hazırlık |
yok |
|
9 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
ev ödevi |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
10 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma- grup çalışması |
|
11 |
Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma- grup çalışması |
|
12 |
Sınıf Ortamının Öğretim İçin Düzenlenmesi |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
13 |
Öğretimin Planlanması ve uygulanması |
Ev ödevi |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
14 |
Öğretimin Planlanması ve uygulanması |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
15 |
genel değerlendirme |
yok |
anlatım-soru-cevap-tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Demirel, Özcan (2003). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Küçükahmet, Leyla (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Varış, Fatma (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
5 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
0 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
5 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
0 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
0 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
6 |
36 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|