Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim İlke Ve Yöntemleri

Dersin Kodu : MB 201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar
Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları açıklar
Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur
İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini anlayabilir
Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklayabilir
Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklayabilir
Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir
Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklayabilir
Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklayabilir
Öğretimde araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini açıklayabilir
Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir
Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir
Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir
Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir
Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak uygun bir ders planlar ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır

Dersin İçeriği : Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar (Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme,…. yok anlatım-soru-cevap-tartışma
2 Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi yok anlatım-soru-cevap-tartışma
3 Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi ev ödevi anlatım-soru-cevap-tartışma
4 Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi yok anlatım-soru-cevap-tartışma
5 Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları yok anlatım-soru-cevap-tartışma
6 Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları yok anlatım-soru-cevap-tartışma
7 Yöntem seçimini etkileyen faktörler ev ödevi anlatım-soru-cevap-tartışma
8 ara sınav sınava hazırlık yok
9 Öğretim Yöntem ve Teknikleri ev ödevi anlatım-soru-cevap-tartışma
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri yok anlatım-soru-cevap-tartışma- grup çalışması
11 Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi yok anlatım-soru-cevap-tartışma- grup çalışması
12 Sınıf Ortamının Öğretim İçin Düzenlenmesi yok anlatım-soru-cevap-tartışma
13 Öğretimin Planlanması ve uygulanması Ev ödevi anlatım-soru-cevap-tartışma
14 Öğretimin Planlanması ve uygulanması yok anlatım-soru-cevap-tartışma
15 genel değerlendirme yok anlatım-soru-cevap-tartışma
16/17 Final sınavı sınava hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
 Demirel, Özcan (2003). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
 Küçükahmet, Leyla (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
  Sönmez, Veysel (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
  Varış, Fatma (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 5
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 0
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 0
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 0
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 0
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 5
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 0
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 0
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5