Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heykel Seçmeli Atölye I

Dersin Kodu : HY 203

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR
Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Antik örneklerden kopyalar yapabilir.
Canlı modelden etüdler yapabilir.
Yaptığı çalışmaların kalıplarını çıkarabilir
Öğrencide form bilgisi gelişir
Öğrencinin gözlem gücü gelişir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : temel heykel kavramları ile birlikte modlaj,alçak ve yüksek kabartmalar ve büst etüdlerini yapabilme becerisine sahip olur.

Dersin İçeriği : Modelaj, ahşap, metal, yontu ve döküm biçimleri ile inşaları, alçak ve yüksek kabartmaların, figüratif ve soyut düzenlemelerine yönelik bireysel ve grup çalışmaları, heykel sanat eserlerinden örnekler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 tanışma,dilek ve temenniler,derste uygulanacak yöntemler araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
2 kilin fiziksel yapısı,kil hazırlama yöntemleri araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
3 heykel sehpası ve altlıklarının hazırlanması,büst uygulaması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
4 Büst çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
5 Büst çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
6 Büst çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
7 Büst çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
8 vize araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
9 rölyef çalışması ve teknikleri araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
10 rölyef yapıma için araç gereçlerin hazırlanması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
11 rölyef çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
12 uygulama araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
13 rölyef çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
14 rölyef çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
15 rölyef çalışması araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama
16/17 final araç-gereç hazırlama ve katalogların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  dünya sanat tarihi ADNAN TURANİ,yunan sanatı G.RİCHTER
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 5
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 5
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 4
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 1
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4