Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Resim Seçmeli Atölye I

Dersin Kodu : RS 203

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Resimde özgün çalışmanın önemini bilir.
2. Resim çalışmaları için gerekli teorik alt yapıya sahip olur.
3. Resim çalışmaları için gerekli uygulama becerisine sahip olur.
4. Resim çalışmalarında kullanılan malzeme, yöntem ve teknik hakkındaki temel bilgileri bilir ve uygular.
5. Resim oluşturma sürecinde sanatsal tasarım elemanlarının etkin kullanımını bilir ve uygular.
6. Resim oluşturma sürecinde sanatsal tasarım ilkelerinin etkin kullanımını bilir ve uygular.
7. Sanat olan ile sanat olamayan arasındaki farkı bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, resim sanatının temel tekniklerinin, kavramlarının ve ilkelerinin teorik ve uygulamalı çalışmalar aracılığı ile kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği : Dersin içeriği, resim sanatını anlamak için gerekli kuram ve kavramların öğretimini ve farklı tekniklerin öğretimini içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve araştırma konularının seçimi. Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
2 Sanatsal tasarım elemanları ve ilkelerine yönelik uygulama çalışmaları. Ders metni ve görseller hazırlanır Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
3 Sanatsal tasarım elemanları ve ilkelerine yönelik uygulama çalışmaları. Ders metni ve görseller hazırlanır Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
4 Sanatsal tasarım elemanları ve ilkelerine yönelik uygulama çalışmaları. Ders metni ve görseller hazırlanır Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
5 Farklı tekniklerde desen çalışmaları Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
6 Farklı tekniklerde desen çalışmaları Teknik ve malzeme Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
7 Farklı tekniklerde desen çalışmaları Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
8 Vize Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Uygulama
9 Birinci çalışmanın ön hazırlıklarının yapılması Ders metni ve görseller hazırlanır Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
10 Birinci çalışmanın uygulanması. Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
11 Birinci çalışmanın uygulanması. Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
12 İkinci çalışmanın ön hazırlıklarının yapılması Ders metni ve görseller Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
13 İkinci çalışmanın uygulanması. Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
14 İkinci çalışmanın uygulanması. Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
15 Genel değerlendirme Düzenleme Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Final Teknik ve malzeme hakkında bilgi toplanır. Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Eyüboğlu, Bedri Rahmi. (1986). Resme Başlarken. Ankara: Bilgi yayınevi.
 Gombrich, Ernst. (1992). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
 İleri, Cem. Fahrelnissa ile Nejad-Gökkuşağında İki Kuşak. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi.
 İpşiroğlu, Mazhar Ş. (1985). Bozkır Rüzgârı Siyah Kalem. İstanbul: Ada Yayınları.
 Lynton, Norbert. (1991). Modern sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
 Berger, John. (1999). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
 Çalıkoğlu, Levent. (2001). Mehmet Güleryüz. İstanbul: Artist Yayın Endüstrisi Ltd.
 Erol, Turan. (1984). Günümüz Türk Resminin Oluşum Sürecinde Bedri Rahmi Eyüboğlu Yetişme Koşulları, Sanatçı Kişiliği. İstanbul: Cem Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 5
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 0
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 3
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 0
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4