|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heykel Asa I |
|
Dersin Kodu |
: |
HY 213 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üç boyut algısını kazanır. Plastik biçimleme becerisi kazanır. Antik örneklerden büst kopyaları yapabilir. Canlı modellerden büst etütleri yapabilir. Negatif kalıplardan pozitif büst dökümleri yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Heykel Kil Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş
|
Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Doğadan Çizim Çalışması
|
Eskiz çizimler
|
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
3 |
Doğadan Çizim Çalışması ve Soyutlama |
Eskiz çizimler, örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
4 |
Kil Hazırlama
|
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
5 |
Doğaya İlişkin Soyut Formların Kille Biçimlenmesi
|
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
6 |
Antik Kopyalardan Çizim Çalışması |
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
7 |
Antik Kopyalardan Çizim Çalışması
|
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
8 |
Ara Sınavı
|
Ara sınava hazırlık |
Uygulamalı Sınav |
|
9 |
Üretilen Formlardan Kalıp Alma ve Döküm Yapma Çalışmaları |
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
10 |
Antik Büstlerden Çizim Çalışması
|
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
11 |
Antik Büstlerden Kille Kopya Çalışmalar
|
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
12 |
Antik Büstlerden Kille Kopya Çalışmalar |
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
13 |
Antik Büstlerden Kille Kopya Çalışmalar |
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
14 |
Antik Büstlerden Kille Kopya Çalışmalar |
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
15 |
Büst Kalıbı Almak ve Döküm Yapmak
|
Örnek inceleme |
Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Uygulamalı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Benjamin,A. 1997. Sculpture: Contemporary Form and Theory. Academy Press.
Fabbri, P. 2004. The Nude İdeal and Reality Painting And Scultpture. München: ArtificioSkira
Read, H. 2004. Modern Sculpture –a Concise History. Thames & Hudson.
Plowman, J. 2003. The Manual of Techniques. London: A&C Black.
Gimenez, C. & Nash, S., A.1997. A Century of Scultpture, The Nasher Collection.New York:Solomon R Guggenheim Museum.
Luice-Smith, E. 1987. Sculpture Since 1945. London: Phaidon.
Duby, G. & Daval, J. 2002. Scultpture: From Antiquity To the Present Day. Tokyo: Taschen
Curtis, P. 1999. Sculpture 1900- 1945. New York: Oxford University Press.
Tucker, W. 2002. The Language of Sculpture. Thames & Hudson.
Potts,A.2001.The Sculptural Imagination:Figurative, Modernist, Minimalist. Yale University Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
4 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
3 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
5 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
0 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
12 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 218 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|