|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramlarını açıklar.
Eğitim türlerini tanımlar ve örnek verir
Eğitimin bir bilim olarak diğer bilim dalları ile ilişkisini (Felsefe, Sosyoloji, Ekonomi, Psikoloji, Hukuk vb.) açıklar.
Eğitim sisteminin amaç ve işlevlerini tartışır.
Eğitim Biliminde araştırma yapmanın önem ve zorluklarını açıklar.
Meslek olarak öğretmenliğin öneminin farkında olur.
Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını açıklar.
Çağdaş öğretmenin niteliklerini tartışır.
Türk eğitim sisteminin yapısını analiz eder.
Eğitim bilimlerinde çağdaş yönelimlerin farkında olur. Eğitim biliminde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaç ve işlevleri, meslek olarak öğretmenlik ve eğitimin diğer bilim dallarıyla ilşkisi hakkında bir anlayış oluşturmak amaçlanmaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, bilim olarak eğitim, eğitimin felsefi, toplumsal, psikolojik, ekonomik, ve yönetsel temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi ve Türk eğitim sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimle ilgili temel kavramlar (eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, eğitim türleri ve özellikleri) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
2 |
Eğitimin amaç ve işlevleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
3 |
Eğitimin felsefi temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
4 |
Eğitimin ekonomik temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
5 |
Eğitimin psikolojik temelleri (gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimi etkileyen etmenler, gelişim ilkeleri) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
6 |
Eğitimin psikolojik temelleri (bedensel gelişim, bilişsel gelişim, ahlak gelişimi, kişilik gelişim, duygusal gelişim) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
7 |
Eğitimin hukuki ve politik temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eğitimin sosyal temelleri (Sosyalleşme, sostal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, soyal kontrol ve eğitim) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
10 |
Eğitim açısından sosyal değişme ve yenileşme |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
11 |
Eğitimin tarihi gelişimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
12 |
Bir meslek olarak öğretmenlik (öğretmenlik mesleğinin genel özellikleri, rol ve sorumlulukları) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
13 |
Okul ve sınıf ortamı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
14 |
Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
15 |
Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sönmez, V., 2000, Öğretmen El Kitabı
Türkoğlu, A., 2002, 109 Soruda Eğitime Giriş
Şişman, M., 2006, Eğitim Bilime Giriş
Erdem, M.,1998, Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Başaran, E.,1991, Eğitime Giriş
Kılbaş, Ş., 2003, Eğitime Giriş
Fidan, N., Erdem, M. 1999, Eğitime Giriş
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
1 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
1 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
5 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
1 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
5 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
1 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
1 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
2 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
3 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
3 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|