Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 106

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gerektiğinde mesleki ve sosyal alanda ihtiyaçlarını İngilizce olarak karşılar. Uluslararası bir gereklilik durumunda İngilizce kullanabilir. Şimdiki zamanda iletişim kurabilir. Geçmiş zamanda konuşur, hikaye anlatır. Sıfatlar ve büyük miktarlarla soru sorup cevap verebilir. Kelimeleri birleştirerek soru sorar, cevaplar, tanımlama yazabilir. Mesaj alarak ya da bırakarak iletişim kurabilir. Tavsiye ve önerilerde bulunabilir. En iyi ve kötü hakkında konuşabilir. Hastalıklar, vücudun kısımları, özür dileme ve kabul etme cümleleri hakkında pratik edinir. Fikir bildirme, katılma ya da katılmama cümleleri kurabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek.

Dersin İçeriği : Ortak Avrupa Çerçevesi A1

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Asking for an giving measurements. Ouestions with ´How+adjective Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
2 Talking about food you like. Expressions of quantity. Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
3 Going to´ for future plans Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
4 Asking and giving directions. Prepostions of movement. Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
5 Describing climate and lifestyle. Linking words: because-so-alhough-but Ders Notları ve referans kitapl Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
6 Talking about memorable times. Time prepositions:in-on-at Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
7 Asking for things and giving a response. Permisson and requests Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
8 Midterm test (visa) Ders Notları ve referans kitapları Yazıl sınav
9 Comparing places in your country. Comparatives and superlatives. Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
10 Talkng about leaving messages. Giving advise to visitors. Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
11 Making suggestions for social arrangements Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
12 Talking about movies. ´Say´ and ´tell´ Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
13 Ordering food and drink in a restaurant. ´would like-like-would prefer-prefer Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
14 Present Perfect for experience. Have to-don´t have to Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
15 Gneral review Ders Notları ve referans kitapları Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
16/17 Final Exam Ders Notları ve referans kitapları Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 0
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 1
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 0
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 0
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 0
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 0
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 5
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 0
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 2
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 0
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 0
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 0
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 3
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 0
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 0
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 0
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 0
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2