Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gerektiğinde mesleki ve sosyal alanda ihtiyaçlarını İngilizce olarak karşılar.
Uluslararası bir gereklilik durumunda İngilizce kullanabilir.
Şimdiki zamanda iletişim kurabilir.
Geçmiş zamanda konuşur, hikaye anlatır.
Sıfatlar ve büyük miktarlarla soru sorup cevap verebilir.
Kelimeleri birleştirerek soru sorar, cevaplar, tanımlama yazabilir.
Mesaj alarak ya da bırakarak iletişim kurabilir.
Tavsiye ve önerilerde bulunabilir.
En iyi ve kötü hakkında konuşabilir.
Hastalıklar, vücudun kısımları, özür dileme ve kabul etme cümleleri hakkında pratik edinir.
Fikir bildirme, katılma ya da katılmama cümleleri kurabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ortak Avrupa Çerçevesi A1 |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Asking for an giving measurements. Ouestions with ´How+adjective |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
2 |
Talking about food you like. Expressions of quantity. |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
3 |
Going to´ for future plans |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
4 |
Asking and giving directions. Prepostions of movement. |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
5 |
Describing climate and lifestyle. Linking words: because-so-alhough-but |
Ders Notları ve referans kitapl |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
6 |
Talking about memorable times. Time prepositions:in-on-at |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
7 |
Asking for things and giving a response. Permisson and requests |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
8 |
Midterm test (visa) |
Ders Notları ve referans kitapları |
Yazıl sınav |
|
9 |
Comparing places in your country. Comparatives and superlatives. |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
10 |
Talkng about leaving messages. Giving advise to visitors. |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
11 |
Making suggestions for social arrangements |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
12 |
Talking about movies. ´Say´ and ´tell´ |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
13 |
Ordering food and drink in a restaurant. ´would like-like-would prefer-prefer |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
14 |
Present Perfect for experience. Have to-don´t have to |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
15 |
Gneral review |
Ders Notları ve referans kitapları |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
16/17 |
Final Exam |
Ders Notları ve referans kitapları |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
1 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
0 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
0 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
5 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
2 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
0 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|